کد خبر: ۳۳۰۲۴
 

در آئین بزرگداشت دامپزشکی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دیگر مدیران استانی و همکاران دامپزشکی در فرخشهر برگزار شد، از 19 نفر از از آسیب دیدگان، همکاران بازنشسته و کارمندان نمونه تجلیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در این مراسم عنوان کرد: قریب به 90 سال است که دامپزشکی شکل گرفته ولی افراد جامعه از خدماتی که دامپزشکی ارائه می دهند هیچ گونه شناختی ندارند، و نمی دانند که دامپزشکی هم متولی سلامت در جامعه است.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه افزود: دامپزشکی با رسالت خود نظارت بر گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و دیکر فراورده های خام دامی را به عهده دارد.

این مقام مسئول گفت: با تدابیری که اندیشیده است کاهش 60 در صدی بیماری تب مالت را داشیم که در سال های 92 و 93 100 راس بوده و هم اکنون به 40 راس رسیده است، همچنین کاهش 100 درصدی طاعون نشخوارکنندکان کوچک (PPR) که در سال های 93 به بیش از 50 کانون می رسید، در سال گذشته به 5 راس و در سال جاری خوشبختانه تا کنون کانونی از بیماری گزارش نشده است.

دکتر نجاتی گفت: تا کنون 4 هزار و 662 تن خوراک دام، 75 تن ماهی منجمد، 11 تن ماهی تازه و 442 تن شیرخشک را به کشور های مانند قرقیزستان، آذربایجان، عراق، امارات و تاجکستان صادر نماییم.

وی گفت: با تدابیری که اندیشیده شده است تولید ماهیان سردابی از 7 هزار تن به 17 هزار تن و اکنون به 20 هزار تن رسیده است که حاکی از تلاش همکاران در عرصه های مختلف دامپزشکی است.

سپس مهندس امیری معاون هماهنکی امور عمرانی استاندار عنوان کرد: همکاران دامپزشکی نقش موثری در امنیت غذایی ایفا می کنند؛ دامپزشکی استان در 3 سال گذشته دولت تدبیر و امید موفقیت های فراوانی را کسب نموده است.

«مهندس گودرز امیری» جلوگیری از بیماری های دام، طیور و آبزیان، ساماندهی کشتارگاه های دام و طیور استان، جلوگیری از فروش مرغ زنده را از کارهای مهمی دانست که دامپزشکی استان انجام داده است.

 
نظر شما
ادامه