کد خبر: ۳۳۰۳

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی دیلم، خراسان شمالی و هرمزگان

 

به مناسبت هفته دولت ساختمان فنی شبکه دامپزشکی شهرستان دیلم افتتاح شد


ساختمان فنی شبکه دامپزشکی شهرستان دیلم با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان، فرماندار و معاونین، بخشدارانن، مدیر جهاد شهرستان و سایر مسئولین افتتاح گردید.
این شبکه در 572 متر زیر بنا و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 776 میلیون و 280 هزار ریال احداث شده است.
دکتر علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان هدف از ایجاد و تجهیز این ساختمان را خدمت رسانی هرچه مطلوبتر به مردم شهرستان به ویژه دامدارن بیان کرد و افزود: این ساختمان فنی تنها نشان دهنده ترقی  دامپزشکی نیست بلکه نشان دهنده آبادانی و ترقی کل شهرستان می باشد .
لازم به ذکر است دکتر امین کریمی ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان دیلم را برعهده دارد.

 

--------------------------------------------

 

بازرسان دامپزشکی خراسان شمالی یک تن فرآورده گوشتی فاسد کشف کردند
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بازرسان بهداشتی این اداره کل در چارچوب اجرای طرح ویژه نظارتی رمضان یک تن فرآورده گوشتی فاسد را از یک واحد تولیدی در استان کشف کردند.
دکتر 'مجید روحانی نژاد' اظهار داشت: این مقدار فرآورده گوشتی فاسد با دستور دادستانی معدوم شده است. وی تعداد گروههای فعال نظارت و بازرسی این اداره کل را 14 گروه اعلام کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان گروههای نظارت و بازرسی این اداره کل به 22 گروه در استان افزایش داده شده است. او به عملکرد واحد نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان طی پنچ ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت 18 تن فرآورده خام دامی شامل گوشت سفید و قرمز و شیر از مراکز عرضه کشف و معدوم شده است. دکتر روحانی نژاد همچنین گفت: طی این مدت 300 لاشه سبک و سنگین به میزان 22 تن از کشتارگاههای استان و 15 هزار قطعه طیور غیرقابل مصرف به ظرفیت 19 تن حذف شده است. او افزود: بازرسان دامپزشکی استان در این بازرسی 120 مورد از تخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده اند.

-------------------------------------------

 

نظارت بهداشتی بر 200 میلیون پست لارو در هرمزگان
 
 از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه نظارت بهداشتی بر 200میلیون پست لارو و پرورش در سطح  58 مزرعه توسط اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی انجام گرفته است که در این راستا با انجام 1276 آزمایش PCR سلامت مولدین پست لاروها و میگوی پرورشی از نظر بیماریهای اخطار کردنی به خصوص بیماری لکه سفید مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنین 166 مورد بازدید و نمونه برداری از 8 مرکز تکثیر و 4 سایت پرورش میگوی فعال در سطح استان انجام شده است که بخشی از پست لارو تولیدشده با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و پس ازانجام آزمایش لازم به استان های بوشهر، خوزستان، سیستان بلوچستان و گلستان صادر گردیده است .
ضمنا بر اساس گزارش اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان صید از برخی مزارع پرورش میگو در بندر لنگه و میناب (سایت مقام و تیاب) آغاز گردیده که تا کنون 141تن میگوی صید شده در سردخانه های سطح استان تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان عمل آوری و بسته بندی گردیده است .

نظر شما
ادامه