کد خبر: ۳۳۰۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
در پی گسترش بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان:
در پی گسترش بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان تحت تیپ H5N6 در کره جنوبی، وزارت کشاورزی این کشور با انتشار اطلاعیه‌ای برای نخستین بار وضعیت بالا‌ترین سطح هشدار را اعلام کرد ...
 

حکیم مهر - در پی گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ H5N6 در سراسر کره جنوبی، وزارت کشاورزی این کشور در روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای برای نخستین بار وضعیت بالا‌ترین سطح هشدار را اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رویترز، کره جنوبی از حدود یک ماه قبل با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ H5N6 دست به گریبان است. این کشور که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می شود، از آن زمان بیش از 12 درصد از جمعیت طیور خود را معدوم نموده است تا از پخش ویروس جلوگیری نماید.

وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در اطلاعیه ای که روز پنجشنبه منتشر نمود، اظهار داشت که پس از مشورت با سایر وزارتخانه ها، بالا‌ترین وضعیت هشدار را برای مقابله با این بیماری اعلام می کند.

این وزارتخانه در حال حاضر اقدامات قرنطینه ای به منظور جلوگیری از پخش ویروس H5N6 را افزایش داده که یکی از این موارد ممنوعیت موقت جابجایی در سراسر کشور است، زیرا تعداد مزارعی که بیماری را گزارش کرده اند، رو به افزایش است.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشاورزی کره جنوبی، از اواسط نوامبر 53 مورد از آلودگی به این ویروس مورد تایید قرار گرفته است و 21 مورد دیگر نیز تحت آزمایش هستند.

اپیدمی آنفلوانزای پرندگان در ژاپن و چند کشور اروپایی از جمله فرانسه گزارش شده است که در این کشور در هفته گذشته ریسک آنفلوانزای پرندگان به سطح بالایی افزایش پیدا کرد.

موارد عفونت انسانی ناشی از ویروس H5N6 پیش از این در سایر کشورها از جمله چین گزارش شده بود که در این کشور منجر به مرگ 10 نفر شده بود، ولی تاکنون عفونت انسانی ویروس در کره جنوبی گزارش نشده است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
1
0
تو ایران هم هست
تازه مورد انسانیش هم هست
ولی بخاطر
یک سری از مسائل یا خبرش را نمی دن یا خبر دار نمی شن
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
تازه کره مثل خودمونه
دکتر م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
لطفا به متن خبر و عکس منتشر شده در لینک زیر توجه کنید
http://www.straitstimes.com/asia/east-asia/two-more-h5n6-avian-influenza-outbreaks-in-south-korea-authorities-cull-thousands-of
نظر شما
ادامه