کد خبر: ۳۳۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی از بلاتکلیفی تأمین اعتبار برای شیر مدارس در بودجه سال ۹۶، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «حسن رکنی» معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه هنوز برای شیر مدارس در بودجه سال ۹۶ بودجه‌ای تعیین نشده و این مساله کماکان بلاتکلیف است.

وی با اشاره به اینکه توزیع شیر در مدارس، یکی از کارهای بسیار موثر در تامین نیاز غذایی دانش‌آموزان تلقی می‌شود، افزود: اگر بخشی از محصول ارزشمندی که دامداران تولید می‌کنند، سهم مدارس شود، از سویی دانش آموزان با فرهنگ مصرف شیر عجین می شوند و از سوی دیگر پرداخت مطالبات آنها نیز شکل شفاف و هدفمند و راحت‌تری خواهد گرفت و اقتصاد این قشر شریف، تا حدودی روند مثبت به خود می‌گیرد.

به گفته رکنی، در حقیقت این عمل، مانند تیری است که دو نشان را هدف گرفته؛ زیرا هم سلامت نسل آینده را در بر دارد و هم چرخ اقتصاد دامداران را به حرکت وامی‌دارد. بنابراین امید می‌رود که دولت این موضوع را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده و هرچه سریع‌تر بودجه مورد نیاز را برای عملیاتی شدن ابلاغ کند.

وی ادامه داد: سال گذشته هزینه این طرح، تنها ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که هنوز مقداری از مطالبات کارخانه‌ها پرداخت نشده است. البته به نظر می‌رسد برای سال آتی نیز همین مقدار بودجه کفایت کند. اما باید پرداخت آن را در اولویت قرار داد تا استمرار این عمل، تضمین شود.

مشوق صادراتی لبنیات

معاون وزیر جهادکشاورزی در ارتباط با مشوق صادراتی گفت: اگرچه هنوز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای صادرات لبنیات تامین نشده، اما این موضوع همچنان جزو اولویت برنامه‌هاست.

رکنی معتقد است، برای ایجاد تعادل در بازار لبنیات، حمایت از تولید و منطقی بودن عرضه و تقاضا بسیار ضروری است که مبلغ تعیین شده در اختیار بخش قرار گرفته و بیش از این در پرداخت آن تعلل صورت نگیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
هزینه را که خانواده ها میدن شما کجا بودجه در نظر گرفتید؟
نکنه این پول رو کسی بالا میکشه.!؟؟؟؟
نظر شما
ادامه