کد خبر: ۳۳۰۸۲
Картинки по запросу ‫نظریه تکامل داروین‬‎

یکی از عادات داروین این بود که در طول تحقیقات خود، هر حیوانی را که کشف می‌کرد، می‌خورد. از سوسک گرفته تا شیر و شاهین.

به گزارش حکیم مهر به نقل از «تابناک باتو»، «چارلز داروین» زیست‌شناس انگلیسی به دلیل نظریه خود پیرامون خلقت انسان و تطور او به شهرت رسید. در زندگی داروین جوانب دیگری نیز وجود دارد که جالب‌توجه هستند. او در طول تحقیقات خود هر حیوانی را که کشف می‌کرد، می‌خورد.

عادت به خوردن حیوانات و موجودات زنده در داروین از زمانی آغاز شد که او نوجوان بوده و نشانه‌های علاقه به زیست و علوم طبیعی در او شکل‌گرفته بود. او سوسک‌ها را جمع می‌کرد و آن‌ها را می‌خورد. این موضوع وقتی شدت بیشتری یافت که داروین در دانشگاه کمبریج درس می‌خواند و به عضویت یک انجمن دانشجویی به نام "Glutton Club” درآمد.

آن‌ها سعی داشتند تا همه غذاها و مزه‌ها را تجربه کنند. به همین دلیل، داروین شروع به خوردن غذاهای عجیب‌وغریب کرد. شاهین، جغد و بوتیمار ازجمله پرندگانی بودند که داروین اقدام به خوردنشان کرده بود، البته یکی دیگر از دلایل این امر، محدودیت غذا در دانشگاه کمبریج عنوان‌شده است.

خوردن موجوداتی که بر روی آن‌ها تحقیق می‌شد، سنتی بود که داروین پایه‌گذاری کرد و تا امروز هم در میان برخی زیست شناسان به‌عنوان روشی برای تجربه و اکتشاف دنبال می‌شود. او در سفر بیگل حیواناتی مانند شیر، ایگواناهای گالاپاگوس، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و آرمادیلو را خورد.

خوردن حیواناتی که روی آن‌ها تحقیق می‌شود در برخی از زیست شناسان دنیا به یک عادت تبدیل‌شده بود. کنجکاوی درباره مزه این حیوانات، آنان را به چنین کاری وامی داشت. آن‌ها در توجیه حرکت خود می‌گویند، وقتی رویارویی با طبیعت صورت می‌گیرد، باید تمام ساختارهای حسی بدن در این راستا به کار گرفته شود.


نظر شما
ادامه