کد خبر: ۳۳۱۱۹
 

فرماندار شهرستان زاوه در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن قدردانی از خدمات دامپزشکی در توسعه روستایی و سلامت عمومی، خدمات دامپزشکی را در عرصه بهداشت عمومی و سلامت کم نظیر خواند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «مهندس مهدی محمودی» با اعلام این مطلب اظهار داشت: فعالیت های دامپزشکی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و صیانت از سرمایه دامی را بویژه در شهرستان هایی که اغلب اقشار آن به دامداری استغال دارند سبب شده و لازم است تا به بهترین شکل ممکن به دغدغه های دامپزشکی بویژه در تخصیص اعتبارات توجه جدی شود.

وی به نقش دامپزشکی در پیشگیری از بحران ها نیز اشاره نموده و اعلام داشت: اقدامات مناسب دامپزشکی سبب شده تا شهرستان زاوه دچار کمترین آسیب در حوزه دامپروری و دامداری شود.

فرماندار زاوه در بازدید از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان، وجود چنین امکاناتی در شرق کشور را موجب مباهات دانست و نقش تشخیصی آن را در زمینه سلامت مواد غذایی بی نظیر دانست و از خدمات دامپزشکی در حوزه پیش گیری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام قدردانی نمود.

مهندس محمودی، نقش اساسی دامپزشکی در توسعه اقتصادی و سلامت جامعه را یادآور شد و از موفقیت ویژه اداره کل دامپزشکی استان در این بخش قدردانی کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی، اعلام داشت: دامپزشکی به عنوان یکی از ارکان اصلی سلامت جامعه، در خط مقدم پیش گیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار دارد و پرسنل آن با کمترین توقع در سخت ترین شرایط کاری در حال انجام خدمات هستند.

«دکتر مجید روحانی نژاد» یادآور شد: با اقدامات مناسب در سطح دامداری های استان توانسته ایم خسارات تب برفکی در سال گذشته را به حداقل رسانده و در مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز با تلاش های صورت گرفته تا کنون موردی از این بیماری در سطح استان گزارش نشده است.

وی از فرماندار زاوه خواست تا در جهت بسیج عمومی دستگاه های مرتبط در زمینه پیش گیری از رخداد بیماری های دام و طیور و از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نسبت به فعال سازی ستاد پیشگیری از این بیماری مساعدت لازم را با شبکه دامپزشکی انجام دهد.
 
 
نظر شما
ادامه