کد خبر: ۳۳۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
بیانیه انجمن‌های صنفی کارفرمایان پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور:
رؤسای هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با ارسال بیانیه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، چالش‌های فراروی صنعت مرغداری کشور را اعلام کردند ...
 

حکیم مهر - رؤسای هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با ارسال بیانیه‌ای خطاب به محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی چالش‌های فراروی صنعت مرغداری را اعلام و اظهار کردند: صنعت مرغداری از نظر شاخص های مهم از جمله درصد تلفات، ۷۰ سال و ضریب تبدیل، سن کشتار و شاخص تولید به طور متوسط ۳۵ سال از صنعت جهانی طیور عقب مانده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، رؤسای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این بیانیه ۱۵ ماده‌ای خواستار خروج صنف مرغداری از بحران رکود کنونی شدند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بیانیه پایانی نشست ۲۸ آذر انجمن های صنفی مرغداران کشور در ارومیه خطاب به وزیر محترم جهاد کشاورزی

جناب آقای مهندس حجتی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم

ضمن آرزوی توفیقات روز افزون و تبریک هفته وحدت، در پی فرمایشات جناب عالی مبنی بر ضرورت اجتناب ناپذیر حمایت و کمک دولت به تولیدکنندگان کشاورزی بدین وسیله فرصت را غنیمت شمرده برخی از معضلات صنعت طیور را به استحضار جناب عالی به امید اجابت می رسانیم.

جناب آقای مهندس حجتی؛ صنعت طیور کشور که مقام هفتم تولید گوشت مرغ در جهان را به خود اختصاص داده به معنای واقعی در بحران بسر می برد و از نظر شاخص های مهم از جمله درصد تلفات، ۷۰ سال و ضریب تبدیل، سن کشتار و شاخص تولید به طور متوسط ۳۵ سال از صنعت جهانی طیور عقب مانده است. وضعیت اسفبار این صنعت در شاخص های فوق سبب افزایش نامعقول هزینه های تولید شده است. در سنوات اخیر زیان های انباشته بسیاری از فعالان این صنعت را ورشکسته کرده است. کاهش قدرت خرید درصد قابل توجهی از مردم نیز سبب شده است که هرگاه فروش مرغ به قیمت واقعی نزدیک می شود فورا مدیران دولتی از جمله شخص جنابعالی با اتخاذ تصمیماتی مانند توزیع مرغ منجمد قیمت را به سود مصرف کننده و به ضرر تولیدکننده کاهش می دهید. اگر وضعیت به همین سبک و سیاق ادامه یابد با اطمینان عرض می کنیم که تمامی فعالان صنعت در کمتر از ۳ سال آینده از چرخه فعالیت خارج خواهند شد که این موضوع قطعا منافع ملی کشور را به چالش خواهد کشید. زیرا نه کشور توان واردات ۲ میلیون تن گوشت مرغ را دارد و نه صادرکنندگان در صورت اطمینان از توقف تولید داخلی تمایل خواهند داشت که با قیمت های کنونی این محصول را به کشور ما صادر کنند.

استمرار تولید این محصول راهبردی نیازمند آرامش و ثبات نسبی قیمت نهاده ها از جمله سویا، ذرت، جوجه یک روزه، واکسن و مکمل های خوراکی است تا هم سود متعارف برای تولید کننده فراهم شود و هم به قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی فروخته شود. این صنعت در تایید فرمایشات جنابعالی نیازمند حمایت اجتناب ناپذیر دولت است. بنابراین برای نیل به اهداف فوق اقدامات فوری ذیل ضرورت اجتناب ناپذیر دارد:

1- اعطای تنفس سه ساله به کلیه فعالان این صنعت

2- تامین سرمایه درگردش مورد نیاز صنعت با سود زیر ۵ درصد و رفع موانع موجود برای پرداخت بموقع و سریع آن

3- بیمه تکمیلی

4- منع خرید تضمینی و اعمال سیاست قیمت تضمینی

5- کاهش میزان ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی

6- اجبار شرکت پشتیبانی امور دام به خرید مرغ مازاد مشروط به صادرات آن

7- منع توزیع عمومی مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی

8- تعیین قیمت کف مرغ زنده و کشتار شده توسط ستاد تنظیم بازار به منظور حذف دلالان

9- الزام پرورش دهندگان به تولید مرغ سایز پس از تکمیل زیرساخت های مرتبط

10- دسترسی لحظه ای فعالان صنعت به اطلاعات مورد نیاز مدیریت تولید از جمله میزان جوجه ریزی و میزان کشتار روزانه

11- ساماندهی میدان بهمن و اجبار این میدان به احداث فوری سردخانه ۵۰۰ تنی

12- واگذاری غرفه های فروش میدان بهمن به تشکل های صنفی

13- شکستن انحصار کد IR  و افزایش تعداد کشتارگاه های مجهز به خط صفر ۲ با ظرفیت کشتار و بسته بندی حداقل ۵۰۰ هزار تن در سال

14- تجدید نظر بر نحوه کشتار و دستورالعمل کارکرد کشتارگاه ها و عدم تعیین سقف برای مرغ کشته به منظور سرمایه گذاری جدید در خصوص برند سازی و افزایش کیفیت مرغ

با توجه به تشکیل انجمن های صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی در بیش از ۲۰ استان کشور، لازم است به سازمان های جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذی ربط ابلاغ شود که هر گونه تصمیمی در ارتباط با این صنعت با مشارکت انجمن های صنفی اتخاذ گردد و برای موضوعات کلان کشوری این تصمیمات با مشارکت کانون انجمن های صنفی اتخاذ گردد.

امیدوارم با توکل به خدای متعال جنابعالی ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این پیشنهادات بزودی اجرا و این صنعت از بحران خارج شود.

با احترام

رؤسای هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور

ارومیه ۲۸ آذر ۹۵
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس شبکه تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
بنام خدا
حق و لیاقت این مرغدارهای این است ...
وقتی به یک مسئول فنی حاضر نیستند حقوق پرداخت کنند ... وضعیت همین است ...
خود یکی از مرغدارها گفت من حاضرم تمامی مرغانم تلف شود و لی یک ریال به یک دامپزشک پول ندهم ... حالا خودتان قضاوت کنید ........!!!!!!!
نظر شما
ادامه