کد خبر: ۳۳۱۲۹



سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای از افزایش ابتلای انسان‌ها به آنفلوآنزای پرندگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، موج جدید آنفلوآنزا علاوه بر خسارت‌های مالی فراوانی که بر تولیدکنندگان وارد می‌کند، نگرانی‌های بسیاری را بین مردم عادی به وجود آورده که بر میزان مصرف محصولات طیور نیز تاثیرگذار بوده است.

خبرها حاکی است که در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶، اداره بهداشت چین، یک مورد عفونت انسانی مبتلا به آنفلوآنزای سویه N9H7 را تایید کرد. این در حالی است که درست یک روز قبل از این تاریخ، دسته‌ای از پرندگان در استان گوانگدونگ چین، در یک بازار عمده‌فروشی و در طول بازرسی معمولی، پاسخ مثبت به تست‌های انجام گرفته دادند و از این طریق آلوده بودن آنها اثبات شد.

طبق این گزارش، بر اساس ضوابط و مقرراتی که در پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، تحقیقات اپیدمیولوژیک آغاز شد و آلودگی‌های انسانی که یکی از آنها فروشنده مرغ و دیگری راننده بود، شناسایی شدند. البته این فروشنده همان کسی است که در ابتدای این خبر از مراجعه وی به بیمارستان گفته شد؛ او قبل از طلوع آفتاب ۱۳ دسامبر، یک دسته مرغ را از کامیون مخصوص تخلیه کرده و در مراجعه به بیمارستان، متخصصان بعد از ۳ نمونه‌برداری، آزمایشگاه آلودگی وی به ویروس H۷N۹ را تایید کردند.

آمار‌های سازمان ملل نشان می‌دهند که از سال ۲۰۱۳ تاکنون ابتلای عفونت انسانی ۸۰۷ نفر در جهان، با آنفلوآنزای سویهN9H7 را گزارش داده‌اند.

به همین منظور، اداره بهداشت چین، برای جلوگیری از گسترش این بیماری در میان مردم، مواردی را در خصوص رعایت موازین بهداشتی عنوان کرده و از مردم درخواست کرده که آنها را جدی بگیرند.

اتفاقات نگران‌کننده در چین، در حالی است که سویه وارد شده در ایران، از نوع N8H5 بوده و خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلای انسانی مشاهده نشده است.
 
 
نظر شما
ادامه