کد خبر: ۳۳۱۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
429730117_14012_108034760699732281
 

رئیس اداره دامپزشکی کیش اظهار کرد: طول عمر زیاد و شرایط نامناسب جسمی ناشی از مسیر طولانی مهاجرت، دلیل عمده مرگ تعدادی از پرندگان مهاجر کیش است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هرمز، در پی تلف شدن چند پرنده مهاجر در پارک شهر کیش، تحقیقات گسترده اداره دامپزشکی کیش دراین خصوص آغاز شد.

 «دکتر سید علی سیفی» رئیس اداره دامپزشکی کیش گفت: امسال شاهد مرگ و میر تعدادی از پرندگان مهاجری بودیم که طبق روال هر ساله پس از طی یک مسیر بسیار طولانی به کیش رسیدند .

وی دلیل مرگ تعدادی از پرندگان مهاجر را پرواز در مسافت طولانی و همچنین سن بالای برخی از آنها و یا خستگی دانست و افزود : پرندگان مهاجر که به صورت دسته جمعی پرواز می کنند دارای گروه های سنی مختلف هستند و به دلیل پرواز طولانی آنهایی که ضعیف تر یا سن بالاتری دارند ذخیره چربی خود را از دست می دهند که ممکن است یا در راه و یا در مقصد پس از مدت کوتاهی تلف شوند.

سیفی با اعلام اینکه این پرندگان از گونه "کاکایی" هستند اظهار کرد: با توجه به جمعیت مهاجر و بر اساس گزارش های رسیده تا کنون حدود 20 پرنده تلف شده اند که موضوعی طبیعی است و در سال های قبل نیز مواردی از این دست مشاهده شده است.

وی تاکید کرد : مواردی از تلفات محدود در شهرها و سواحلی که پرندگان به آنجا مهاجرت می کنند دیده می شود که بیشتر پرندگان ضعیف یا کهنسال را در بر می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی کیش با رد احتمال هر گونه بیماری از جمله آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر کیش اظهار کرد: پیش از این نیز اداره دامپزشکی طرح پایش آنفلوانزا را در پرندگان مهاجر اجرا کرد که خوشبختانه نتیجه این پایش منفی بود.

سیفی بیان کرد: با توجه به اینکه پرندگان بومی کیش نیز واکسینه شده اند، با اطمینان کامل می توان گفت که هیچ یک از پرندگان مهاجر و یا بومی جزیره کیش به آنفلوانزا مبتلا نیستند و دلیل این تلفات خستگی ناشی از ساعات طولانی پرواز است .

آب حوضچه پارک شهر کیش در حال بررسی است

محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در خصوص احتمال آلودگی آب حوضچه پارک شهر و ارتباط آن با مرگ چند پرنده مهاجر گفت: اداره محیط زیست بررسی گسترده آب حوضچه پارک شهر جهت تشخیص وجود باکتری های مضر برای پرندگان را آغاز کرده است  .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
همه چیز شایعه است . شما راست میگویید . پرندگان پیر را بهتره بفرستیم خانه سالمندان
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
1
عجب!!!! احتمالا در آستانه بازنشستگی به سواحل کیش اومده بودن برای تفریح! چه دقتی! چه هوشی! چه ذکاوتی! مرز های علم و دانش جا به جا شد.
نظر شما
ادامه