کد خبر: ۳۳۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به ریاست استاندار اردبیل و با حضور معاونین استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرائی استان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد. استاندار اردبیل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی را سه اصل مهم در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور عنوان و بر لزوم آمادگی دستگاههای اجرائی و ضرورت همکاری در صورت شیوع احتمالی و موانع پیش رو برای اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر مجید خدابخش» با اشاره به اینکه ضروری است ستاد استانی در این راستا به صورت منظم در مدیریت بحران استان و با حضور دستگاههای اجرائی مرتبط تشکیل و آخرین وضعیت این بیماری در منطقه تشریح و موانع و مسائل پیش رو بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود، تصریح کرد: در هر حال مهمترین اصل در این راستا پیشگیری است، هرچند این آمادگی وجود دارد که در صورت شیوع احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

مقام عالی استان در عین حال به درخواست دامپزشکی مبنی بر همکاری نیروی انتظامی در کنترل ورود و خروج دام و طیور و فرآورده های دامی از استان اشاره کرد و از نیروی انتظامی خواست در این راستا تعامل و همکاری خوب و تنگاتنگی با دامپزشکی داشته باشد.

پیش از سخنان استاندار، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در برخی از استانها شناسائی و مورد تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته است؛ هرچند در استان شاهد این بیماری نیستیم، اما پیشگیری از بیماری ضرورت همکاری مرغداران و برنامه ریزی مناسب مدیران را می طلبد.

«دکتر صادق صالحی» با تأکید بر اینکه واکنش به موقع و اقدام سریع عملیات معدوم سازی، پاک سازی و ضدعفونی اماکن دامی آلوده و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای مهمترین عامل کاهش و انتشار در صورت شیوع بیماری است، افزود: در این راستا لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور با تشدید ضوابط قرنطینه ای و امنیت زیستی اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه را انجام دهند.

این مقام مسئول دامپزشکی از ساماندهی رابطین بهداشتی در روستاها و اکیپ های بیماری یاب و تدابیر ویژه مراقبتی و عملیاتی گسترده در سطح استان خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، انجام مکاتبات لازم با دستگاههای اجرائی مرتبط و تشکل های صنفی، برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی دامپزشکی، ابلاغ موارد امنیت زیستی و قرنطینه ای و اعمال ضوابط بهداشتی، آموزش و بازآموزی مرغداران و اطلاع رسانی دقیق از مهمترین اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در این زمینه است.

مدیرکل دامپزشکی استان به کمبود اعتبار و نیروی انسانی در دامپزشکی اشاره و خواستار توجه جدی استاندار علی­الخصوص در حوزه اعتبارات به دامپزشکی شد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
اینکه استاندار استانی در جلسه استانی ستاد آنفلوانزا در استانی کن کانون هماهنگی ندارد شرکت کند نشان از اهمیت موضوع و رایزنی خوب دارد
نظر شما
ادامه