کد خبر: ۳۳۱۹۹
فرآورده های مرغی را مصرف کنید
 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار قزوین گفت: همه فرآورده های گوشت سفید موجود در بازار مورد تایید دامپزشکی است و مصرفش هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سید سعید شاهرخی» معاون سیاسی، امنیتی استاندار قزوین در جلسه پدافند بیولوژیک مقابله با آنفلوانزای طیور گفت: به شهروندان اطمینان می دهیم مرغ و تخم مرغ موجود در بازار مورد تایید دامپزشکی است و مردم می توانند بدون هیچ مشکلی آنرا مصرف کنند.

شاهرخی افزود: اقدامات ویژه ای برای کنترل این بیماری در سطح استان انجام شده است و این روند تا ریشه کن کردن همه عوامل بیماری زا ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همچنین گفت: سه شهرستان درگیر این بیماری شده اند که در شروع امر فرمانداران با همکاری دامپزشکی استان اقدامات موثری را انجام دادند و هم اکنون شرایط کاملا تحت کنترل است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین هم در این جلسه در رابطه با مصرف مرغ و تخم مرغ گفت: محصولاتی که زیر نظر دامپزشکی تولید می شود، هیچ گونه نگرانی برای مصرف آنها وجود ندارد.

«دکتر سید بهمن نقیبی» از هم استانی ها خواست از خرید پرنده های زنده خصوصاً آنهایی که به صورت دوره گردی عرضه می شوند خودداری کنند و در صورت مشاهده تلفات در اسرع وقت به سامانه پیامکی 50001512 اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

وی افزود: مورد جدیدی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

نقیبی همچنین از کنترل 48 ساعته کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آبیک خبر داد.

نقیبی گفت: به محض دریافت اولین مورد تلفات، بلافاصله همکاران در محل حضور پیدا کردند و پس از اخذ نمونه های لازم و ارسال به آزمایشگاه مرجع در استان قزوین و تهران، اقدامات لازم برای معدوم سازی انجام شد.

نقیبی افزود: ظرف 48 ساعت کل کانون را مهار و پرنده های مبتلا دفن شد و در حال حاضر بیماری به لحاظ کلی مهار شده است.

وی با اشاره به اهمیت تولید مرغ و تخم مرغ در استان اضافه کرد: مرغداران باید اقدامات امنیت زیستی را تا حد اعلا رعایت کنند تا موارد جدیدی از بیماری را در طیور صنعتی نداشته باشیم.

نقیبی افزود: همچنین منع ممنوعیت شکار همچنان به قوت خود باقیست و مصرف گوشت شکار و همچنین خود شکار اکیدا ممنوع است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بدون داشتن علائم بالینی باعث بروز تلفات می شود.
 
 
نظر شما
ادامه