کد خبر: ۳۳۲۱۳



تلاش برای نجات جغد انباری که از سوی علاقمندان به اداره حفاظت محیط زیست نکا تحویل شده و به شدت ضعیف و بیمار بود، ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، جغد انباری که توسط مدیر یکی از مدارس شهرستان نکا به مامورین محیط زیست تحویل شده بود، بعد از انجام اقدامات درمانی در ساری، اینبار در نکا و با مراقبت مامورین و کمک های دامپزشک در حال مداوا می باشد. این جغد انبار پس از تحویل از سوی علاقمندان به اداره حفاظت محیط زیست نکا، بلافاصله به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد تا پس از انجام معاینات لازم به پناهگاه حیات وحش سمسکنده تحویل گردد. اما بیماری و بی حالی این پرنده زیبا سبب شد تا تعدادی از همکاران دست به کار شده و با تهیه گوشت و قطره تقویتی به وضعیت این جغد رسیدگی و از تلف شدنش جلوگیری نمایند که با بهبود وضعیت، پرنده مجددا جهت نگهداری به اداره نکا بازگردانده شد تا نسبت به مراقبت و در صورت درمان رهاسازی پرنده اقدام شود.

همچنین طبیعت دوستان نکایی یک بهله جغد و یک سارگپه به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

جغد انبار (سفید) با نام علمی(Tyto alba) دارای 34 سانتی‌متر طول؛ جغدی است پا دراز، با رنگ روشن و صورت سفید، سطح پشتی آن به رنگ نخودی طلایی و دارای خال‌های ریز است و سطح شکمی سفید نسبتا یکدست دارد. چشم‌هایش سیاه است و گوشپر ندارد. معمولا شب گرد است، ولی گاهی ضمن روز هم شکار می کند. به حالت قائم می نشیند به‌طوری که پاهای دراز و سر بزرگش جلب توجه می کند. مسیر پروازش موج‌دار و هنگام غروب شبح مانند به‌نظر می آید. به‌طور عمده از جوندگان کوچک تغذیه می کند که زندگی در مناطق مسکونی را ترجیح می دهد. معمولا در ساختمان های روستائی، برج‌ها و خرابه‌ها زادوولد می کند. همچنین در پارک‌هائی که درخت‌های کهنسال دارند و گاهی روی صخره‌ها دیده می شود. جغد سفید از پرندگان بومی ایران است و در گذشته این پرنده به تعداد کم در کشور دیده شده است.





نظر شما
ادامه