کد خبر: ۳۳۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



صنایع لبنی آمادگی دارد تا شیرخام پاستوریزه و بهداشتی را به واحدهای لبنیات سنتی تحویل دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فودپرس، «دکتر شهریار دبیریان» دبیر علمی نخستین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه كه به همت هلدينگ صنايع غذايي، كشاورزي و دارويي صندوق بازنشستگي كشوري برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سایر دستگاه های نظارتی رواج مصرف لبنیات سنتی باعث افزایش تب مالت در کشور شده است.

وی خاطر نشان کرد: لبنیات سنتی نباید تعطیل شود بلکه باید بهداشتی شود.

دبیریان با اشاره به اهمیت لبنیات در سبد غذایی بر مبناي الگوي تغذيه سالم گفت: در برخی محصولات غذایی مانند شیر و لبنیات میانگین مصرف کشور حدود یک دوم استانداردهای جهانی است، در حالی که ایرانی ها 6 برابر استاندارد جهانی نان مصرف می کنند.

دبير علمي نخستين همايش تخصصي امنيت غذا، سلامت و توسعه تصریح کرد: برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط باید با اصلاح سبد غذایی در راستای بهبود کیفیت تغذیه گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موفقیت های شرکت صنایع شیر ایران در مقوله کیفیت یادآورد شد: دریافت 44 نشان ایمنی سلامت از سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت حاکی از اهتمام جدی این شرکت در راستای تحقق امنیت غذایی و بهبود کیفیت مستمر در توليد محصولات غذايي است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
سلام.جای بسی تاسف است برای سازمان غذا و دارو و صنایع لبنی شیر .یک سوال دارم از کلیه مسولین مرتبط با شیر خام تحویلی به کارخانه های شیر،اگر یک محموله غیر بهداشتی شیر که دارای بار میکروبی ،اسیدیته بالا و باقیمانده دارویی باشد و کارخانه های شیر هم بموقع تشخیص دهند ،چه برخوردی با این محموله دارند؟ در حال حاظر ان را عودت می دهند به صاحب محموله و ایشان هم ان را در سطح شهر به مراکز عرضه لبنیات محلی می فروشد ،یعنی،سازمان غذا و دارو و کارخانه های شیر قدرت ضبط این محموله ها ندارد و بی تفاوت از کنار این موضوع سالهاست که گذشته اند.و تا به امروز هیچ کسی در این خصوص پاسخ گو نبوده است .
نظر شما
ادامه