کد خبر: ۳۳۲۱۸



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی از صدور حکم هفت ماه حبس تعزیری برای فردی که اردک زنده و بدون گواهی بهداشتی وارد مازندران کرد، خبرداد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید محمد حسینی» گفت: این فرد با یک دستگاه خودروی ایسوزو حدود 2 هزار قطعه اردک زنده را از تهران به مازندران منتقل کرد .

وی ادامه داد: با تلاش بازرسان دامپزشکی مستقر در پست قرنطینه دامپزشکی در منطقه آزادمهر سوادکوه و همکاری ماموران نیروی انتظامی، خودرو متوقف و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی حمل و نقل هرگونه فرآورده های دامی از قبیل گوشت و شیر باید با مجوز حمل و گواهی بهداشتی از اداره دامپزشکی مبدا و مقصد حرکت باشد .

وی ادامه داد: این خودرو هیچ یک از این مجوزهای لازم را نداشت.

حسینی با تایید این مساله که ورود اردک زنده از استان های همجوار بخصوص تهران و قزوین به مقصد مازندران وجود دارد، افزود: اکثر این طیور به خرده فروشان و روستاییان فروخته می شود .

وی همچنین بازارهای هفتگی و سنتی مازندران را یکی از کانون های عرضه این نوع طیور غیر مجاز اعلام کرد و ادامه داد: وجود این طیور می تواند در انتقال بیماری ها به طیور داخل استان نیز تاثیر بگذارد .

از 3 پست قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی هراز، کندوان و سوادکوه هم اکنون تنها یک پست در منطقه آزادمهر سوادکوه فعال است.


نظر شما
ادامه