کد خبر: ۳۳۲۳۴



رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: توجه به حوزه بیماری های قابل انتقال از اولویت های کاری سازمان هلال احمر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف، در سفر «دکتر فرحناز رافع» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به شهرستان خوسف، دکتر محمودی با وی دیدار و گفتگو کرد.

«دکتر رضا محمودی» در این دیدار با توجه به کمبود ها و مشکلاتی که در شهرستان و به ویژه در منطقه خور در خصوص بیماری تب مالت در جمعیت انسانی وجود دارد، از دکتر رافع خواست توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

وی گفت: دامپزشکی شهرستان تمام توان و تلاش خود را در کنترل بیماری های قابل انتقال از دام به انسان انجام می دهد و در این خصوص هرساله مقادیر زیادی سم جهت کنترل پشه های ناقل بیماری در منطقه هزینه می کند، ولی با توجه به محدویت ها و آلوده بودن منطقه کمبود این نهاده ها احساس می شود و از جمعیت داوطلبان که رسالتی در جهت بهبود وضعیت بهداشتی مردم بر عهده دارند خواست در زمینه تامین سم و برگزاری کلاس های آموزشی برای مردم توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر رافع در این دیدار ضمن تشکر از توجه ویژه دامپزشکی به امر پیشگیری افزود: ما در روستاها با خلاء آموزش همگانی مواجه هستیم که به جد پیگیر خواهیم بود تا این موضوع مرتفع شود.

وی در خصوص همکاری در امر کنترل پشه های ناقل بیماری، قول مساعد داد تا در کاروان سلامت که در آینده نزدیک به این دهستان سفر می کند، در برنامه کاری قرار دهند.
 
 
نظر شما
ادامه