کد خبر: ۳۳۲۳۶



محققان کالج دامپزشکی دارو دانشگاه ایالتی کانزاس، برای بهبود آگاهی دامپزشکان روستایی از بیماری های مشترك انسان و دام، حدود یک چهارم میلیون دلار موسسه ملی غذا و کشاورزی كمك مالي دريافت كرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، در وب سایت غذا و کشاورزی امریکا آمده است که کمک مالی ۲۳۹ هزار و ۶۵۶ دلاري از سوي موسسه ملی غذا و کشاورزی به یک تیم دانشگاه ایالتی کانزاس، به ریاست برد وايت، استاد در زمينه توليد دارو و مدیر موقت موسسه Beef Cattle Institute داده شد. مدیران همكار پروژه عبارتند از: یورگن ريچت، استاد برجسته و مدیر مركز علمی بیماری های مشترک انسان و دام و درک موسیر، استاد آسیب شناسی دامپزشکی.

این تیم با کمک مالی، به برگزاری کارگاه‌های سازمان یافته و ایجاد ماژول های آنلاین که موجب افزایش آموزش و توسعه حرفه ای برای دامپزشکان روستایی و كساني كه با حيوانات و يا دام سروکار دارند، اقدام مي‌كند. از اهداف ديگر، افزایش فرصت های شغلی برای دامپزشکان روستایی خواهد بود.

با توجه به گزارش اين تیم تحقیقاتی، اقدامات پزشكي براي حيوانات، نقش مهمی در جوامع روستایی ایفا می کند. اين در حالي است كه بسیاری از مناطق محروم فاقد دسترسی به خدمات دامپزشکی محلی هستند. دامپزشکان روستایی می توانند به عنوان افراد كليدي در جلوگيري از بيماري‌هاي مشترک انسان و دام نقش مهمي داشته باشند. بيماري هايي همچون بیماری پا و دهان(١)، تب خوکی (٢)، تب خوکی آفریقایی(٣) و آنفلوآنزا پرندگان (٤) كه می تواند باعث فلج شدن اقتصاد هم شود.

کارگاه‌های آموزشی در منهتن و ماژول‌های آنلاین، براي دامپزشکان و افراد علاقه مند قابل دسترس خواهد بود. با ارائه منابع و اطلاعات به دامپزشکان، تیم دانشگاه ایالتی کانزاس امیدوار است تا بتواند نقش حیاتی دامپزشکان در ایمنی مواد غذایی و امنیت غذایی، حفاظت از منابع حیوانی و زیست محیطی و اقتصاد دامپروری را نشان دهد.

وايت گفت: "این کمک مالی به ما اجازه خواهد داد تا با همکاری نزدیک با دامپزشکان به استفاده از ابزار تصمیم گیری و اطلاعات جدید براي کاهش اثرات بیماری های گاو دست يابيم."

ريچت گفت: "این برنامه امكان مي دهد تا با توانمندسازي دامپزشکان روستایی بتوان در برابر بيماري هاي مشترک انسان و دام و بيماري هاي فرا مرزی، که یک تهدید دائمی برای سیستم‌های کشاورزی ایالات متحده هستند، مقابله كرد."

با توجه به گفته محققان، پیامدهای شیوع یک بیماری، تاثیر ویرانگري روي اقتصاد خواهد داشت. مدل های مختلف برای برآورد تاثیر شیوع بیماری پا و دهان در اقتصاد ایالات متحده نشان مي دهد ۲,۷ میلیارد دلار تا چهار ميليارد دلار در هر سال بسته به شدت و طول مدت شيوع بيماري، با ميزان کمتر برای شیوع منطقه‌ای، هزینه می شود.

در سال ۲۰۱۵ آنفلوآنزای مرغی در ایالات غرب میانه شيوع پيدا كرد، براي کنترل و ریشه کن کردن ویروس آنفلوآنزای مرغی HTN۲ و HTN۸،برای جمعیت مرغ و بوقلمون، چهار میلیارد دلار هزینه شد.

پروژه دانشگاه ایالتی کانزاس فرصت های آموزشی برای دامپزشکان فراهم مي كند و با برگزاري کارگاه ها و ماژول های آموزشي، دامپزشكان مي توانند در مورد انواع مدیریت‌ها دربرابر بیماری حیوانات آموزش ببينند؛ چراكه مديريت بیماری براي موفقیت طولانی مدت دامپزشكان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت:

۱- Center of Excellence for Emerging and Zoonotic Animal Diseases

۲- foot-and-mouth disease

۳- classical swine fever

۴- African swine fever

۵- avian flu

 

نظر شما
ادامه