کد خبر: ۳۳۲۳۷



مرگ 40 قطعه کبوتر جنگلی منطقه دشت ناز ساری که هفته گذشته تلف شدند، احتمالاً به دلیل خوردن غلات مسموم بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: حدود 40 قطعه کبوتر جنگلی هفته گذشته در منطقه دشت‌ناز ساری تلف شدند که آزمایش ویروس آنفلوانزا در این پرندگان منفی بود.

«کورس ربیعی» افزود: در چینه کبوتران جنگلی تلف شده که عموما بلوط مصرف می کنند، گندم و برخی غلات آلوده به سموم دیده شد.

وی با بیان اینکه این پرندگان از زمین های اطراف منطقه دشت ناز تغذیه می کردند، افزود: احتمال اینکه این پرندگان جنگلی به دلیل مصرف بذور آلوده به آفت کش ها تلف شده باشند، زیاد است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: استفاده از سموم کشاورزی اگرچه سبب از بین رفتن آفت ها می شود اما تغذیه پرندگان را نیز با مشکل مواجه می کند.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری از پرندگان مهاجر و وحشی تالاب‌های میانکاله و فریدونکنار انجام شد، افزود: ابتلا به ویروس آنفلوانزا تاکنون فقط در یک قطعه پرنده کشیم در میانکاله تائید شده است.

ربیعی افزود: تصاویری از مرغ و طیور تلف شده این روزها در فضای مجازی منتشر می شود که ممکن است این پرندگان به دلایل دیگری از جمله بیماری های فصلی و یا عواملی غیر از آنفولانزا تلف شده باشند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران افزود: تاکنون مواردی از تلفات طیور اهلی و پرندگان وحشی در استان گزارش شد اما با نمونه گیری های انجام شده ابتلا به آنفلوانزا در آنها تأیید نشد.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر پایش تمامی زیستگاه‌های پرندگان بخصوص مناطق تالابی و مستعد برای پرندگان مهاجر، این اداره همانند گذشته درخصوص ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری پرندگان وحشی، به تمامی پرنده فروشی های استان اخطاریه زیست محیطی ابلاغ کرده است.


نظر شما
ادامه