کد خبر: ۳۳۲۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

 «دکتر مهدی رئیسی» استادتمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به ساخت دستگاه گندزدای آب مزارع پرورش ماهی با استفاده از اشعه ماورای بنفش شد.

به گفته وی این دستگاه قادر است آب مورد نیاز مزارع پرورش ماهی را با اشعه UV گندزدایی کند بنابراین احتمال بروز بیماری‌های ناشی از عوامل عفونی و خسارات اقتصادی در ماهیان پرورشی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، رئیسی خاطرنشان کرد: «دستگاه گندزدای آب مزارع پرورش ماهی قادر است باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های موجود در آب را حذف کند و نقش مهمی در کاهش بیماری، افزایش تولید و سلامت فراورده غذایی برای مصرف کننده دارد.»

سازنده دستگاه افزود: «این دستگاه در دو مدل پمپاژی و قابل نصب در کانال آب مزارع ساخته شده است.»

وی ظرفیت متفاوت برای دبی‌های متفاوت، مجهز بودن به لامپ‌های uv  با دوام زیاد، حذف ویروس VHS  از آب، دارای بورد الکتریکی و ساخته شده از استیل ضدزنگ را از دیگر مزیت‌های دستگاه گندزدای آب مزارع پرورش ماهی عنوان کرد.

این محقق و مخترع دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد امسال موفق شد در مراسم هفته پژوهش که از طرف پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد؛ به عنوان «فناور برتر استانی» معرفی شود و نشان افتخار را از دست استاندار چهارمحال و بختیاری دریافت کند.

چاپ مقالات متعدد علمی در مجلات داخلی و خارجی ISI ، Scopus  و Pubmed از جمله بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این مخترع و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

 ساخت دستگاه گندزدای آب
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
3
........................ سالهاست این دستگاه توسط کارگاههای مختلف تولید و استفاده میشه. گذاشتن دو عدد لامپ یو وی توی یک مخزن با یک پمپ شد اختراع؟ صرف یک گواهی ثبت اختراع به معنی مخترع بودن و مهم بودن اختراع نیست. حکیم مهر بهتره در انعکاس مطالب توجه بیشتری داشته باشید.
دامپزشک
|
Germany
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
2
از این نوع دستگاهها ی ضدعفونی کننده توسط uv چندین سال هست که در مزارع پرورش ماهی سایر کشورها و حدود ده سالی هست که مزارع پرورش ماهیان ایران خصوصا سردآبی استفاده می شود. دیگه چرا اسم اختراع رو روش گذاشتن؟؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
2
عملا كميت مهم شده
هيچ بررسي كيفي در كار نيست
نتيجش هم ميشه موارد اينچنيني
نظر شما
ادامه