کد خبر: ۳۳۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/10/8/4745_229.jpg

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: واحد مرغداری آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه مرغ در استان گلستان پاکسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم ،«دکتر محمود وفایی» درباره اخبار تائید شدن مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار داشت: جمعه گذشته واحد درگیر به آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم‌سازی شد.

وی افزود: چهارشنبه گذشته خبری مبنی بر درگیری واحد مرغداری 200 هزار قطعه‌ای به آنفولانزای فوق حاد پرندگان دریافت شد که با نمونه‌برداری و آزمایش این خبر تائید شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: با مثبت اعلام شدن این گزارش از ساعت 2 و 30 دقیقه این واحد در قرنطینه کامل قرار گرفت و گازدهی شد و پس از آن روز جمعه عمل معدوم‌سازی انجام شد و همه مرغ ها معدوم و لاشه ها خاک شد.

وی تاکید کرد: دراین مدت چندین جلسه در استان برگزار شد و معاون دامپزشکی کشور هم به گرگان آمد و از این واحد بازدید کرد و جلسه با حضور آقای پیش‌قدم برگزار شد و گزارش کار داده شد.

مدیر کل دامپزشکی گلستان اظهار کرد: جلسه شورای تامین استان هم با حضور استاندار برگزار شد و وی دستور دادن با همه امکانات در حفظ طیور و کنترل بیماری تلاش کنیم.

وفایی درباره بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان وشیوع آن هم افزود: جای نگرانی نیست و تاکنون گزارشی مبنی بر سرایت به انسان نداشتیم و نیروهای ما کامل این مسئله را رصد می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: مردم در مصرف مرغ و تخم مرغ دقت کنند و از مکان‌های مجاز که مرغ‌های با مهر دامپزشکی را دارند خرید کنند و پخته آنها هم کامل باشد.

وی تاکید کرد: مردم به این نکته هم توجه کنند و از خرید و فروش پرندگان شکاری خودداری کنند و مرغ از استان‌های درگیر با بیماری مرغ زنده وارد نکنند و علاوه بر آن از خرید مرغ زنده که مشخص نیست از کجا آمده هم خودداری کنند.

وفایی درباره پیشگیری در دیگر واحدهای مرغداری هم گفت: ما از واحدهای نزدیک مرغداری درگیر هم نمونه‌برداری کردیم و هر چند موردی از آنفولانزا مشاهده نشده بود اما برای اطمینان نمونه‌ها به تهران فرستاده شده و منتظر پاسخ آزمایشگاه مرکز هستیم.

مدیر کل دامپزشکی گلستان افزود: مردم نگران نباشند همه چیز تحت کنترل است و همه واحدهای مرغداری تحت نظارت هستند و با کمک مردم مشکلی در استان نخواهیم داشت.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان با ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان چند وقتی است که شایع شده اما مورد جدی و انتقال به انسان تاکنون در استان دیده نشده است .


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
جناب مدیر کل:
لطفا دقت کنید
1 - لاشه های مرغها که مهر ندارند!!!! چرا توصیه به خرید مرغ مهر دار می کنید؟
2 - گوشت پرندگان شکاری را نمی خورند. پرندگان شکاری عقاب و ... هستند. بایستی می فرمودید که گوشت پرندگان شکار شده را نخورید.
پرنده شکاری با پرنده شکار شده تفاوت دارد
نظر شما
ادامه