کد خبر: ۳۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:
«دکتر حمید کهرام» افزود: بودجه سازمان دامپزشکی در حالی سال گذشته 30 میلیارد تومان بوده است که هزینه‌ واکسیناسیون دام‌های کشور سالانه 55 تا 60 میلیارد تومان است ...
 

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور اراده ضعیفی برای استفاده از بخش علمی و دانشگاهی دارد گفت: با تصویب وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر دوز واکسن تب برفکی ۱۸۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر حمید کهرام» امروز در نشست مشترک با سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در موسسه سرم‌سازی رازی گامهای بلندی برداشته می‌شود که در مرحله اول توانستیم واکسن تب برفکی 6PD50   را تولید کنیم که کیفیت بالاتری در مقایسه با واکسنهای گذشته این موسسه که به صورت 6PD50 است دارد.

وی افزود: یکی از انتقادات به واکسن‌های تولیدی موسسه سرم‌سازی رازی برای مقابله با بیماری تب برفکی وارد می‌شد بحث کیفیت بود که توانستیم با ارتقای کیفی وضعیت عرضه این محصول را بهبود دهیم.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی با اشاره به تجاری‌سازی واکسن روغنی تب برفکی تا پایان سال گفت: براساس اقدامات انجام شده با همکاری دانشکده دامپزشکی، این واکسن تا پایان سال به صورت تجاری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که از لحاظ دوره مصرف با واکسن های فعلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: واکسن‌های فعلی تب برفکی باید هر چهار ماه یکبار تکرار شود، اما در واکسن‌های روغنی این زمان به 6 ماه ارتقاء یافته است.

کهرام یادآور شد: در سال 96 به میزان مصرف کشور واکسن تب برفکی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: این موسسه به دنبال تولید واکسن تب برفکی به صورت پروتئین، شیری نیز است که این کار با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 96 قابل عرضه باشد.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه میزان مصرف واکسن تب برفکی در کشور کمتر از نیاز دامداران است،‌ گفت: سالانه 32 تا 35 میلیون دوز واکسن تب برفکی باید در کشور مصرف شود، در حالی که سالانه بین 18 تا 20 میلیون دوز مصرف می‌شود.

60 میلیون دوز واکسن تب برفکی در سردخانه‌ها مانده و به فروش نمی‌رود/ برخی اجازه پا گرفتن بخش خصوصی را نمی‌دهند
کهرام با اشاره به اینکه 60 میلیون دوز واکسن تب برفکی 6PD50  در کشور تولید شده اما در انبارها باقی مانده است، گفت: این حجم توسط بخش خصوصی در کشور تولید و در سردخانه‌ها مانده و مشتری برای آن وجود ندارد.

وی افزود: برخی اجازه پا گرفتن بخش خصوصی در کشور در راستای تولید واکسن تب برفکی را نمی‌دهند، به طوری که هم اکنون این واکسن ها تولید شده اما اجازه صادرات و عرضه به قیمت آزاد نمی‌دهند که این امر منجر به ورشکستگی بخش خصوصی خواهد شد.

بودجه سازمان دامپزشکی از هزینه واکسینه کردن کمتر است

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه بودجه تهیه واکسن در کشور کم است، گفت: در این ارتباط به سازمان دامپزشکی کشور نیز نمی‌توان خرده گرفت، زیرا بودجه اختصاصی دولت به آن کم است به طوری که بودجه سازمان دامپزشکی در حالی سال گذشته 30 میلیارد تومان بوده است که هزینه‌ واکسیناسیون دام های کشور سالانه 55 تا 60 میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: سازمان دامپزشکی کشور اراده ضعیفی برای استفاده از بخش علمی و دانشگاهی و حتی کارشناسان موسسه سرم‌سازی رازی دارد که لازم است در این خصوص تجدید نظر در سال آینده صورت گیرد.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
0
سازمان دامپزشکی یک سازمان بسته و عقب مانده است که نتوانسته با بخش علمی و فرهیخته تعامل پیدا کند و پا به پای آن پیش برود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
آيا منظور شما اساتيد دانشگاه هاست كه با مقالات حاصل از تحقيقات دانشجويان، به مقام استادي رسيده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
1
موسسه رازی مشکلات فراوان مدیریتی و علمی دارد و ایشان برای فرار از پاسخگویی دنبال طرح مسایل بی ربط به سازمان دامپزشکی هستند
ای کاش ایشان کمی به فکر مشکلات ما کارکنان این موسسه بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
0
متاسفانه واكسنها ي تب برفكي .......... كيفيت پنجاه درصدي دارند واكسن بروسلوز ميزنيم ايمني كافي نميدهد واكسنهاي مريال تب برفكي بعد از چهل وهشت ساعت شروع به تيتر دادن ميكند اما واكسن ......... بعد از ده تا چهارده روز ايا لازم نيست علم وتكنولوژي ساخت واكسن به روز تر شود
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
دلواپس موسسه وسازمان شدم!!!!!!!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
نه اينکه دامپزشکان فرهيخته از تو لپ لپ مياند فرهيخته ميشوند،دامپزشکان که از جوب فارغ التحصيل نشدند همه از دانشگاه اومدند شايد هم متخصصين رشته مامايي وتوليد مثل براي موسسه سرم وواکسن سازي فرهيخته توليد ميکند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
مشکل سازمان دامپزشکی برای تب برفکی واردات واکسنی است که سویه های در گردش کشور را ندارد دور عین حال تاکنون میلیارد ها تومان به رازی بدهکار است دور عین حال می خواهدواکسن روناس را هم از رازی بخرد حالآ پولش را هم نداد اهمیتی ندارد .به علاوه کل آزمایشات کنترل کیفیت واردات هم با رازی است پس لطفا کمی انصاف داشته باشید.رازی که می داند چه وارد می شود واز کجا لذا فرافکنی انصاف نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
از پرونده .......چه خبر؟
دکتر یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
اینکه سازمان دامپزشکی کشور اراده ضعیفی برای استفاده از بخش علمی و دانشگاهی دارد، مطلب بجا و حقی است.
سازمان در یک چرخه بسته ای حرکت میکند که هیچ کار علمی و همکاری با مجامع علمی و استفاده از پتانسیل دانشگاهها در آن جای ندارد.
نظر شما
ادامه