کد خبر: ۳۳۳۱۱
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/10/12/4839_855.jpg

یک واحد کبابی در شهر روانسر به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از سنگدان مرغ در تهیه کباب پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر روزبه محمودی» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر از پلمب یک واحد کبابی در شهر روانسر به دلیل استفاده از ضایعات مرغ خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی گزارشات و تماس های مکرر شهروندان در مورد شکایت از یک واحد کبابی به دلیل نامرغوب بودن کباب های ارائه شده به مشتریان و شایعاتی در مورد استفاده از گوشت با منشاء نامعلوم در تولیدات این کبابی کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان با حضور در محل اقدام به نمونه برداری از گوشت خام این کبابی کردند.

این مقام مسئول افزود: نمونه جهت تشخیص نوع گوشت به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان جهت تایپینگ نوع گوشت ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر با تاکید بر اینکه دستگاه تایپینگ گوشت دارای قدرت تفکیک بافت گوشت (گاو، گوسفند، بز، مرغ و ...) است، تصریح کرد: با آزمایش تایپینگ مشخص شد که گوشت چرخ کرده استفاده شده برای کباب اکثرا از سنگدان مرغ تهیه شده است.

دکتر محمودی بیان داشت: با مشخص شدن جواب آزمایش با اخذ دستور قضایی و با حضور مسئولان اداره اماکن، مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی کبابی متخلف پلمپ شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارشات مردمی در این راستا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه