کد خبر: ۳۳۳۲۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
جلسه مقابله با آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد:
جلسه مقابله با بيماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بعد از ظهر امروز (يكشنبه) به رياست معاون اول رئيس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ...
 

حکیم مهر - جلسه مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بعد از ظهر یکشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور روز یکشنبه مورخ 12 دی ماه سال جاری، به دنبال درخواست وزیر جهادکشاورزی و پیگیریهای سازمان دامپزشکی کشور جلسه مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ریاست معاون اول رییس جمهور دکتر جهانگیری برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت مردم و نیز حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور، بر همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی در موضوع مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری با بیان اینکه ایران در سال جاری همانند بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس آنفلوانزای پرندگان با تحت تیپ جدید گردیده است،‌ از سازمان دامپزشکی خواست هرچه سریعتر شرح وظایف دستگاههای مختلف برای حمایت و پشتیبانی از اقدامات سازمان دامپزشکی کشور جهت کنترل بیماری اقدام نماید.

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ستاد کل نیروهای مسلح ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان برنامه و بودجه خواست تا در هماهنگی با سایر سازمان های ذیربط نسبت اطلاع رسانی و ممانعت از سرایت بیماری به سایر مناطق کشور نهایت مساعی خود را به کار گیرند.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در ستاد بحران کشور باید وظیفه هر یک از دستگاه ها برای مقابله با این بیماری مشخص باشد، بر تشکیل جلسه فوری ستاد بحران کشور تاکید کرد و از استانداران برخی مناطق کشور که مواردی از آنفلوانزای پرندگان گزارش شده خواست تا بطور فعال وارد عرصه مقابله با این بیماری شوند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت مقابله با سرمنشا این بیماری، خواستار پایش و مراقبت ویژه از تالاب ها و جلوگیری از سرایت آنفلوانزا از پرندگان مهاجر به پرندگان اهلی شد و اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری در تالاب «میانکاله» ، منطقه «فریدون کنار» استان مازندران و تالاب میقان استان مرکزی همه مسئولان استان های مازندران و گلستان به ویژه استانداران و نیز قوه قضائیه، نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی باید برای مقابله با سودجویان و شکارچیان غیر مجاز در جهت حفاظت از سلامت جان مردم تلاش کنند.

مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی گزارش مختصری از آخرین وضعیت بیمای در کشور ارائه نمود و سپس دکتر خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور گزارش مبسوطی از همه گیری اخیر بیماری در جهان و ایران را ارائه و در انتها پیشنهادات لازم به منظور اعمال اقدامات مؤثر در جهت کنترل بیماری را به ستاد مطرح کردند.

دکتر ابتکار نیز با اشاره به وجود دستورالعمل لازم در سازمان حفاظت از محیط زیست برای مقابله با ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان، از صدور بخشنامه ممنوعیت هرگونه شکار پرندگان در کشور خبر داد و گفت ؛ اجرای دقیق این بخشنامه منوط به همکاری همه دستگاه های ذیربط است و باید در این باره به مردم بویژه ساکنان مناطق حاشیه تالاب ها اطلاع رسانی دقیق کرد و هشدارهای لازم را داد.
همچنین آقای دکتر گویا به نمایندگی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گزارشی درباره نحوه شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح جهان و ایران ارایه کردند.

همچنین در پایان این جلسه تصمیماتی به شرح زیر گرفته شد:

هزینه های اجتناب ناپذیر مبارزه با همه گیری اخیر در حداقل زمان ممکن تخصیص یابد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به منظور اطلاع رسانی، آموزش همگانی و پوشش خبری لازم اعمال دارد.

تأمین اعتبار برای صندوق بیمه کشاورزی در نظر گرفته شود.

استانداری مازندران به کمک همه دستگاههای استانی نسبت به اعمال ممنوعیت مطلق صید و شکار پرندگان وحشی به ویژه در منطقه فریدون کنار به منظور مقابله با سودجویان و شکارچیان غیر مجاز اقدام نماید.

گفتنی است در این جلسه وزرای جهاد کشاورزی، راه،مسکن و شهرسازی ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ،رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس ستاد بحران وزارت کشور، رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده سازمان پدافند غیر عامل، نمایندگان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
جالبه، متولی است سلامت دام دامپزشکیه و تمام مسئولیتها به گردن سازمان دامپزشکی ولی در چنین جلسه ای فقط گزارش دهنده است!!!
آخه مهندس حجتی چه میدونه آنفلوآنزا چیه که در موردش و تبعاتش صحبت کنه!
آخرش هم زحمتهایش را دامپزشکی میکشه ولی به بودجه و اعتبار که برسه، سهم جهاد کشاورزی، البته اگر زحمات جواب بده هم باز میگن آفرین به جهاد کشاورزی.
جهاد کشاورزی فعلا بره یه فکری به حال تخم کلزاهایی که مردم کاشتن و پرنده ها همه رو خوردن بکنه، آنفلوآنزا پیش کش....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
سلام
وقتی دامپزشکی ناتوان است چه باید کرد (مدیریت حاکم ناتوان است نه کارشناسان )
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
1
0
همينکه اين جلسه تشکيل شد خيلي بايد تشکرکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
دامپزشکی تا زمانی زیر نظر جهاد کشاورزی هست به جایی نمیرسه والا خنده داره دکتری دامپزشکی بره زیر مجموعه جهاد کشاورزی که همشون کشاورزی خوندن وریسشون آقای حجتی حتی کشاورزی هم نخونده بلکه مهندس عمران هستش که در مورد بیماری آنفولانزا توضیح میده
درد اشناي دامپزشكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
خداروشكر بعد از ٥٠ روز درخواست سازمان دامپزشكي از وزير خسته جهاد كشاورزي ،ستاد ملي انفلوانزا تشكيل شد.در المان روز بعد از اولين كانون جلسه اظطراري تشكيل شد ودر كره جنوبي نخست وزير در مورد بسيج تمام سازمان ها براي "جنگ" با انفلوانزا پيام تلويزيوني داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
وزیر خسته وزارت کشاورزی ، مدیر دامپزشکی مطیع و .........، کارشناسان بی انگیزه !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
چرا معاون بهداشتی سازمان در جلسه نیست؟ گزارش های بی فایده سازمان نتیجه ش همین میشه که باید چون برنامه نداشتند بنشیند دستورالعمل بنویسند یعنی بعد از 10 سال هنوز دستورالعمل ندارند
نظر شما
ادامه