کد خبر: ۳۳۳۲۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
در پی بالا گرفتن اختلافات در موضوع نظارت بهداشتی دامپزشکی:
این آقایان بزرگوار اندکی با خود اندیشیده‌اند که این شکل علنی کردن اختلافات چه تصوّری از نوع مدیریت آنان ایجاد می‌کند؟
 

حکیم مهر - در پی ارسال نامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر جهاد کشاورزی و بالاگرفتن اختلافات میان دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در موضوع نظارت بهداشتی، «دکتر محمد لطفی‌زاده» مدیرمسئول مرکز مجازی ترویج دامپزشکی در یادداشتی به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مِتُد، متن این یادداشت بدین شرح است:

بسمه تعالی

با اهداء سلام و احترام به اعضای شریف جامعه بزرگ دامپزشکی و همکاران گرانقدر

در سالیان گذشته بارها و بارها بر ضرورت وحدت در حرفه دامپزشکی گفتیم و نوشتیم لیکن متأسفانه نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. در حالی که سازمان‌های مشابه و نهادهای هم‌عرض از فرصت اختلاف داخلی در صنف دامپزشکی نهایت بهره را برده و می‌بَرند ما سرگرم محکوم کردن یکدیگر هستیم و لابد تصور می‌کنیم حتی در صورت غلبه، فتح‌الفتوحی انجام داده‌ایم.

زمانی عده‌ای در یک جلسه از هم شکایت می‌کنند و کار را به محاکم قضایی می‌کشانند، روزی نظام دامپزشکی مراسم 14 مهر را تحریم می‌کند، روزگاری سازمان دامپزشکی علیه نظام دامپزشکی موضع می‌گیرد و این روال به روزمرگی دردناکی تبدیل شده است و امروز هم که اختلاف شکل علنی و تازه‌ای به خود گرفته است.

در آخرین پرده، عده‌ای با ارسال نامه و گزارش به وزیر جهاد کشاورزی، رفتار یک مقام مسئول را (سخیف) می‌خوانند. اینجانب در صدد قضاوت و اثبات یا ردّ صحت عملکرد هیچیک از طرفین دعوا نیستم لیکن حسب وظیفه ذاتی مرکز مجازی ترویج دامپزشکی مایلم نکته‌ای را دلسوزانه از باب (النصیحة لائمة المسلمین) به همکاران عزیز و مسئول گوشزد نمایم.

امروز در مَسند ریاست دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی افرادی قرار دارند که سابقه قابل توجهی در مدیریت داشته‌اند. این آقایان بزرگوار اندکی با خود اندیشیده‌اند که این شکل علنی‌کردن اختلافات چه تصوّری از نوع مدیریت آنان ایجاد می‌کند؟

برادران گرانقدر و سروران عزیز آقایان دکتر خلج و دکتر صفری!

مدیریت، هُنری است که در بحران‌ها باید خود را نشان دهد و گرنه امضاء چند نامه و تأمین حقوق کارکنان و نظایر آن از هر فرد دیگری هم ممکن است برآید (هرچند گاهی در همین موارد هم کاستی مشاهده می‌شود)

در کدام منبع مدیریتی و دوره آموزش مدیریت چنین اقداماتی که در سالیان اخیر شاهدیم به عنوان (رویه مدیریت) آمده است؟

این نوع نامه‌نگاری و سخیف خواندن اقدام یک مقام مسئول از یک سو و علنی کردن اختلافات و حل‌نشدن مسأله از سوی دیگر، آب بر آتش می‌ریزد یا آتش را شعله‌ورتر می‌سازد و حتی جلوی جدال احسن را هم می‌گیرد؟ آقایان عزیز! اَینَ تَذهبون؟

در این میان بزرگان دامپزشکی کجایند؟ چرا حَکمیتی انجام نمی‌شود و آنچه صلاح است برنمی‌گزینند؟ تا کِی باید صنف دامپزشکی بنشیند و پیشرفت صنوف مشابه را به حسرت بنگرد و شاهد دعواهای درون صنفی باشد؟

به مسئولین عزیز عرض می‌کنیم مبادا که تند بتازیم و پیش برویم ولی خدای ناکرده مصداق آیه شریفه قرآن کریم باشیم که (یَحسبون اَنّهُم یحسنون صُنعا / (به اشتباه) می‌پندارند آنچه انجام می‌دهند کاری نیکو است) و آنگاه چشم باز کنیم و ببینیم خسارتی عظیم به صنف دامپزشکی وارد شده و آنچه ساخته‌ایم نیک نبوده است.

امیدواریم سَروران گرانقدر، ضمن تفاهم و پرهیز از بهانه‌دادن به دست فرصت‌طلبان، همه توان خود را بکار گیرند تا در اسرع وقت این روال را پایان دهند و آنچه به صلاح صنف دامپزشکی و مصرف‌کنندگان است برگزینند و نه یک طرف نگاه بالا به پایین داشته باشد و نه طرف دیگر سعی در حذف رقیب و منکوب نمودن نماید.

هر که در این راه پیشقدم شود و در حل مسأله بکوشد یقیناً از خود نام نیک و باقیات الصالحاتی به جای خواهد گذاشت و ان شاء الله با دعای خیر صنف دامپزشکی در پیشگاه الهی مأجور خواهد بود.

باشد که هُنر مدیریت آقایان گرانقدر را با رفع این مسأله در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد باشیم.

دکتر محمد لطفی‌زاده

مدیرمسئول مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد)

 
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بهزاد رنجبران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
2
با درود بر دکتر لطفی‌زاده

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
آقای دکتر لطفی زاده نمیشد با زبان شیرین پارسی سخن میگفتید تا ما هم سر در بیاوریم خوب ناسلامتی اینجا ایران است عربستان که نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
دکتر لطفی زاده عزیز
خانه ازپای بست ویران است
خواجه درفکر نقش ایوان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
4
آقای دکتر به گونه ای نوشته آید انگار بحث ساده طلبگی بین مسئولین دو سازمان درجریان بوده کمی بالا گرفته حالا طلبه ثالثی باید میانه را بگیرد! جناب دکتر یا از حجم قانون شکنی و لجاجت و تخریب موجود بی خبرید ویا تصور می فرمایید با خود را به بی خبری زدن و صورت مسئله را پاک کردن دردی را دوا کرده اید. پیشنهاد میکنم مکاتبات همین یکی دو ماه اخیر و بویژه بخشنامه ها و دستورالعمل ها را مطالعه کنید و با قانون تطبیق دهید. عقل و انصاف و خرد صنفی به کنار.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
5
جناب دکتر لطفی زاده
سلام
مرقومه شما به نظرم استفاده از فرصتی است که خودتان را بیشتر نشان دهید ! مشکلات دامپزشکی بسیار زیاد تر از این مسائل است که مشاهده کردید . اینکه این ها به هم بخندند و مشکلات سر جایش باشد صحیحی است ؟ حکیم مهر میتوانست اظهارا دکتر صفری را که مسئول فنی ها در آتش میسوزند را بیشتر مطرح و داد از وزیر گوشه گیر وزارت جهاد کشاورزی بگیرد ! اینکه دو طرف اشتباهاتی دارند صحیح ، اما ریشه مشکلات دامپزشکی را سازمان دامپزشکی با رئیس قسم خورده به وزارت جهاد کشاورزی باید مطرح و حل کند . ایشان میگوید 98% شیر کشور سالم است و ما باید بپذیریم بدون هیچ مدرکی ، وقتی نسخه به هوا رفته است و دارو مواج از همه طرف به سر و صورت دامدار میریزد و کلینیسین هیچکاره مگر کارد به استخوان برسد آیا شیر میتواند سالم باشد و ایشان باید مانور سلامت بدهد ؟ من از دکتر صفری دفاع نمیکنم ولی معتقدم همین اعتراض ایشان به بحث مسئول فنی ها و دفاع ایشان نقطه عطف مدیریت ایشان است . چرا عادت کردیم بگوییم همه چیز خوب است ، لطفا بگذارید مسائل بی رحمانه مطرح شود شاید اتفاقی بیفتد . این که روسا با هم خوب و چرخ دامپزشکی لنگ بزند بهتر است یا بین روسا بحث و کمی جدل باشد و لی مشکلات مطرح شود . آنقدر مسائل مسئول فنی ها مطرح نشد تا دکتر صفری منفجر شد و آن مسائل را مطرح کرد ، به نظرم شما زود جلو آمدید هرچند با نیت خیر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
4
با سلام.دولتی بودن مدیریت هر دو سازمان از یک طرف بطوریکه موفقیت های یک مدیر به منزله به خطر افتادن میز مدیریتی مدیر دولتی تر!تلقی می شود و از سوی دیگر انتخاب مشاوران معلوم الحال توسط مدیر دولتی تر که راه را برای توهین و تهدید بخش بزرگی از خانواده دامپزشکی را توسط آنان فراهم کرده است وگماردن مدیر کلی که خود بخش عمده مشکل است نه حلال آن!بنظر نگارنده جنگ پشت پرده را به روی دایره کشانده است.
ذینفعان قضایای اخیر فارغ از تعصب, سهم سازمان دامپزشکی و مدیران آن را بدلیل قانون گریزی سازمان یافته و طولانی مدت به نحوی که حساسیتهای رسانه های جمعی را نیز در طول امسال بر انگیخته است را بیشتر می دانند.امید است مدیران سازمان دامپزشکی دریابند حقیر کردن حوزه های مختلف دامپزشکی بخش خصوصی باعث احترام و تکریم بخش دولتی و آنان نمی شود.کافی است نیم نگاهی به بخش های مشابه در سایر وزارتخانه ها داشته باشند.
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
2
2
خيلي دامپزشکي راجدي گرفتيد !!!!!!!ببينيد مردم دراجتماع چقدر برايشان فعاليت دامپزشکي مهم است ،واقعا هيچ ....
مسئول بهداشتی
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
3
با سلام. آقای دکتر لطفی زاده
وحدت بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی زمانی مفید است که طرفین در کنار هم و سعی در حل مشکلات دامپزشکی داشته باشند. وگرنه سکوت در مقابل زیاده خواهی های بخش دولتی و سنگ اندازی سازمان دامپزشکی در حل مسایل مربوط به مسئولین بهداشتی دردی را دوا نمی کند.
درود بر دکتر صفری عزیز که شجاعانه مشکلات مسئولین بهداشتی را فریاد کرد تا بلکه مسئولین سازمان دامپزشکی احساس شرم کرده، دست از سنگ اندازی در راه حل مشکلات نظارت بهداشتی بردارند.
مسئول فنی بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
اقای دکتر لطفی زاده عزیز شما می توانستید موثر تر با زبان همین فضایی که در اختیار دارید داد مسئولین فنی بداشتی استثمار شده سالیان گذشته را به گوش مسئولین برسانید وانها را به واکنش وادارید ولی خداوکیلی چکار کردید. شما ها گذاشتید که طاقت بخش خصوصی به انفجار برسد ودر قبال بی مهری مسئولین مدعی با ان بخشنامه های معلوم الحال حق قشر زحمت کش بخش خصوصی که 100درصد خدمات دامپزشکی را در بخش های درمان و -بهداشت وپیشگیری انجام می دهند رانادیده گرفتید شما ها این تذهبون اندکی فکر ضعیفان باشید مقداری تامل لازم است
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
سلام و احترام خدمت جناب دکتر ...مدیر مسئول..
نمیدونم این متد از کجا پیدا شد ولی همینو بگم جناب مدیر مسئول محترم که متد درستی را انتخاب نکردید و در پیش نگرفتید.
منصفانه و به دور از هوچی گری و بی انصافی و بینی و بین الله قضاوت کنیم جناب دکتر.
اینکه در طول تاریخ دامپزشکی و به گواه اکثریت قریب اتفاق کارکنان سازمان دامپزشکی و بخصوص در استانها ، هیچکدام از روسای محترم سازمان دامپزشکی خواسته یا ناخواسته ، به اندازه ................ به اساس و بنیان دامپزشکی و به شأن و منزلت دامپزشک و صنف دامپزشکی .................. و آنرا سخیف و بی مقدار جلو نداد.
مصاحبه های ایشان- دستورالعملهای تهیه شده در زمان ایشان- ضوابط منتشر شده در زمان ایشان- اتفاقات رخ داده در زمان ایشان- قانون گریزیهای متعدد در زمان ایشان والی ماشاءالله .......را در نظر بگیرید . حداقل شما که دستی بر آتش قلم و... دارید اینگونه موارد را بایستی بیشتر و بیشتر از سایرین بدانید.
بنده قصد دفاع از سازمان نظام دامزشکی و تخریب سازمان دامپزشکی را ندارم. ولی وجدانا و انصافاً قضاوت کنید و ببینید چه کسی و چطور چوب حراج به اعتبار و شأند دامپزشکی زد و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
چقدر بدم می آید از این گونه اظهارنظرهای .............. چرا با بررسی دقیق مسایل سرسختانه از طرف حق حمایت نکنیم تا طرف باطل تحت فشار قرار بگیرد.
دامپزشک مطلوم
|
Germany
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
هر دو مدیر دولتی است سازمان دامپزشکی حق دارد از اصول حاکمیتی و وظایف ذاتی خود و مجموعه دفاع کند اما ریس سازمان نظام خود دولتی است حلقه مشاورانش دولتی است ....................... ار خود ار اره اصلاح را کم دارد عملکرد اینرا میگوید چون خود مامور دولت است منتخب بخش خصوصی نبوده است دولتی ها به او رای دارند نه منتخبین بخس خصوصی ...............................
دکتر سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
1
تاریخ را خواندید؟ ..................................... وزارت جهاد یک دامپزشکی را به سمت ............. گمارده که تمام قد به آن ها خدمت میکند و دامپزشکی و سلامت غذا را فدای آمار تولید بالای آنها کرده. ............... نماینده ی دامداران و کشاورزان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
آقایان مسئول اَینَ تَذهبون؟
به ناکجا آباد یذهبونً
نظر شما
ادامه