کد خبر: ۳۳۳۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
گفتگوی حکیم‌مهر با مدیرکل دفتر فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و تحول‌اداری سازمان‌دامپزشکی:
به بهانه تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از «مهندس معصومه یوسفی» مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان دامپزشکی کشور، به گفت‌وگویی کوتاه با وی پرداختیم ...



حکیم مهر- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان دامپزشکی کشور، دیروز از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دلیل عملکرد مناسب مورد تقدیر قرار گرفت، اما آن گونه که مهندس معصومه یوسفی به حکیم مهر می گوید، اوضاع مالی این دفتر خیلی مساعد نیست. تا جایی که حتی برای خرید یک سوییچ 200 هزار تومانی هم، اعتباری در اختیار ندارند. حالا این دفتر برای راه اندازی سایت میرول خود، نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است. وی البته امیدوار است که انعقاد یک تفاهم نامه با سازمان فناوری اطلاعات، مشکلات اعتباری را مرتفع کند.

یوسفی در گفت وگو با حکیم مهر محدودیت زیاد در حوزه اعتبارات را یکی از چالش های اصلی دفتر متبوعش عنوان می کند و ادامه می دهد: «بنده این مساله را در جلسه ای که با وزیر ارتباطات داشتیم، مطرح کردم. کمااینکه امروز در شرایطی هستیم که حتی برای انتقال همکاران فنی به دوره های آموزشی نیز کمبود اعتبار داریم و این معضل در زمینه فراهم کردن امکانات زیرساختی نیز گریبانگیر ماست.»

یوسفی می افزاید: «امروز از سوی بخش مالی به ما اطلاع دادند که هیچ بودجه ای حتی برای خرید یک سوییچ 200 هزار تومانی در اختیار نداریم. از طرفی تعمیر و راه اندازی دکلی که از زیرساخت های ارتباطی ما با یک مرکز است، 6 میلیون تومان هزینه در بر دارد. این وضعیت اسفبار یک سازمان با این گستردگی است که ما را مستاصل کرده و نمی دانیم چطور با این شرایط کنار بیاییم؟»

وی ضمن هشدار به اینکه اگر بنا باشد با این منابع اعتباری پیش برویم، با مشکل بسیار جدی مواجه می شویم، تصریح می کند: «حیف است، چراکه تا امروز با پایین ترین سطح منابع اعتباری، امور را پیش برده و به اینجا رسانده ایم. البته قول هایی را به ما داده اند و امیدواریم که مسئولین تلاش خود را به کار گرفته و از منابعی که در نظرشان است، به سازمان کمک کنند.»

انعقاد یک تفاهم نامه برای حل مشکلات

یوسفی در ادامه از احتمال انعقاد یک تفاهم نامه میان سازمان دامپزشکی و سازمان فناوری اطلاعات خبر و توضیح می دهد: «متن این تفاهم نامه مبتنی بر مساعدت هایی است که وزارت ارتباطات قرار است برای ما تدارک ببیند. امیدواریم بتوانیم این تفاهم نامه را در اولین فرصت منعقد کنیم و آنچه مورد نیاز سازمان است، انجام دهیم.»

وی تامین امنیت اطلاعات، پیاده سازی موضوع ISMS، راه اندازی مراکز SOC و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای تبادل اطلاعات را از جمله خدماتی معرفی می کند که در این تفاهم نامه پیش بینی شده و خاطرنشان می کند: «همچنین به ما وعده داده اند که با این تفاهم نامه، بتوانیم به دریافت استعلامات الکترونیک از گذرگاه ملی خدمات دولت متصل شویم و اطلاعات لازم را به صورت رایگان دریافت کنیم.»

یوسفی با تاکید بر اینکه دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان دامپزشکی کشور برای معماری اطلاعات خود، نیازمند خدمات فنی و منابع اعتباری است، می گوید: «امیدواریم با این تفاهم نامه در زمینه توسعه و تکمیل نرم افزارها به ما کمک شود و مجموعه خدماتی را که سازمان واقعا به آن نیاز دارد، دریافت کنیم.»

وی در خصوص رقم تقریبی کمبود اعتبارات اداره کل، توضیح می دهد: «تنها برای راه اندازی سایت میرول خود، حدود 2 میلیارد تومان نیاز داریم. مابقی خدمات مورد نیاز ما نیز حداقل 3 میلیارد تومان هزینه می برد. البته ما حاضر هستیم به حداقل ها بسنده کنیم تا این روزمرگی را بگذرانیم.»

تقدیر از تنها مدیرکل خانم شاغل در سازمان دامپزشکی کشور

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت های اداره کل متبوعش که منجر به تقدیر وزیر ارتباطات شد، می گوید: «فعالیت های این دفتر در زمینه های مختلف و سامانه های گوناگون است. مثلاً سامانه صنعتی نشر را از سال 88 راه اندازی کرده و عمده خدماتی را که دفاتر فنی آن انجام می دهند، در زمینه صدور گواهی بهداشت در حوزه های واردات، صادرات، ترانزیت، تخصیص دام، نظارت و صدور مجوز بهداشتی، حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی، ثبت داروهای مرتبط با پایش و مراقبت از بیماری ها، شناسایی و ردیابی دام و فراورده های دامی و در کل 11 سامانه تخصصی در زمینه طراحی، تحلیل و پیاده سازی است.»

وی با تاکید بر اینکه این تقدیر شایسته تمام همکاران شاغل در بخش است، ادامه می دهد: «بنده خود را شایسته این تقدیر نمی دانم. حتی اگر امکان داشت، تقدیرنامه را به همکاران خود تقدیم می کردم، چراکه این عزیزان شایسته تقدیر هستند؛ اما در این میان به عنوان یک مسئول، قرعه به نام بنده افتاد.»

وی می افزاید: «در این میان آنچه که سازمان ما را از سایر دستگاه های اجرایی متمایز کرده، این بوده که ما نهایت تلاش خود را کردیم تا بتوانیم فرایند اجرایی سازمان را به صورت کاربردی، از طریق فناوری اطلاعات و بدون نیاز به مراجعه متقاضیان، انجام دهیم که این را حاصل عنایت خداوند و مدد و همت مسئولین امر می دانیم. حتی توانستیم نامه عدم مصداق ارائه خدمات را از طریق دفاتر پیشخوان را نیز دریافت کنیم. به این ترتیب که مردم بدون اینکه ریالی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان هزینه کنند، می توانند از هر جایی که حضور دارند، از طریق دستگاه های الکترونیکی و سامانه ها، امور خود را به موقع و حتی در روزهای تعطیل انجام دهند.»
 
یوسفی می گوید: «این خدمات به صورت الکترونیکی در حوزه خدمات «B to G»، «G to G» و «G to C» در سه بخش بهداشت و پیشگیری، تشخیص و درمان و شناسایی و ردیابی دام انجام می گیرد.»


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
باز این خانم جرات داشت،واقعیت رو بگه.وقتی کشوری در یک آن،با پنج جبهه در حال جنگ باشه،بودجه ای برای کارهای اصلاحی و غیره نمی مونه.
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
محدودیت ها همه جا وجود داره ولی به این شکل قابل گذشت نیست...

تحقیقی که صورت دادم در ضمینه ISMS سازمان میبایست موارد CMM رو قبل از اجراسازی ISM Cube اجرا کند در غیر این صورت روی ویرانه نمیشه زیر ساختی رو ساخت. متاسفانه متدولوژی که در توسعه و تصحیح فرایند توسعه نرم‌افزار سازمان در نظر گرفته شده بسیار بد طراحی شده و در امور کنترل پروژه و برخی از قسمت ها این سیستم توانایی مانور ندارد
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
خانم مهندس يوسفي يکي مديران خوش برخوردسازمان هستند ،خانم مهندس تشکر
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
بسمه تعالی
به نظر من این از ............. مسئولین دامپزشکی در حال حاضر و در ادوار گذشته است. تمام دستگاه های کشور به برکت قانون زمان رفسنجانی که اجازه دریافت پول در ازای خدمات به عنوان خودیاری را میداد و اکنون نیز میدهد مشکلات مالی خود را حل کرده اند. دریافت پول تحت عنوان عوارض خروج از کشور - عوارض نوسازی توسط شهرداری - دریافت 2% قیمت خودرو تحت عنوان عوارض سالیانه توسط شهرداری و هزاران مثال دیگر مانند تعویض گذرنامه یا شناسنامه یا کارت ملی و ......
سازمان دامپزشکی نیز میتواند در یک بستر قانونی چنین عوارضی را بر روی خدمات فراوان خود گذاشته و با برخورداری از یک درآمد قانونی و روشن بدهی خود به کارکنان و طرحهای تحقیق و توسعه و نیز در موارد بحران مثل آنفلوآنزا مستقل عمل کرده و دست ........ به سوی کسی دراز نکند.
نظر شما
ادامه