کد خبر: ۳۳۳۵۹
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«علی محمد شاعری» افزود: نگرانی خود را به دولت اعلام کردیم که البته برای رفع این نگرانی‌ها باید تخصیص اعتبارات به سازمان دامپزشکی نیز صورت گیرد ...
 

حکیم مهر - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر حمایت جدی‌تر از سازمان دامپزشکی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: سازمان دامپزشکی در این زمینه با کمبود منابع مالی روبرو است که ضرورت دارد دولت تمهیدات لازم را بیندیشید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، «علی محمد شاعری» با یادآوری جلسه ویژه ای برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون اول رییس جمهور، افزود: با توجه به حساسیت این موضوع، جمعی از نمایندگان نگرانی خود را نسبت به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی نامه رسمی به آقای جهانگیری اعلام کردند .

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از ارسال این نامه، معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این نامه عنوان کرد که تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شده اما با وجود این پاسخ، بر اساس گزارش های به دست آمده سازمان دامپزشکی باید با اعتبار و تجهیزات و امکانات لازم به صورت جدی تر وارد عمل شود .

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری واگیردار بوده و ممکن است در برخی از مناطق نیازمند تجهیزات و امکانات کافی باشد، لذا بر این اساس نگرانی خود را به دولت اعلام کردیم که البته برای رفع این نگرانی ها باید تخصیص اعتبارات به سازمان دامپزشکی نیز صورت گیرد، چراکه این سازمان با کمبود منابع مالی روبرو است .

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زمانی که سازمان دامپزشکی کانون آلوده ای را مشاهده کرده، باید برای معدوم ساختن این کانون تمهیدات ویژه اتخاذ شود و لذا برای رسیدن به این هدف، باید هزینه اجرای این اقدام از سوی دولت تامین شود.

 
 
نظر شما
ادامه