کد خبر: ۳۳۳۶۳
 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان در محل استانداری اعلام کرد: تا کنون واحدهای پرورش مرغ گوشتی در مازندران درگیر بیماری آنفلوآنزا نشده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر سید حسین رضوانی» در ادامه افزود: پرندگان آبزی پرور مهاجر، به این ویروس آلوده بوده و از این طریق طیور بومی در برخی از مناطق درگیر بیماری شده که ما بر حسب دستورالعمل ها و قوانین موجود بمنظور انجام اقدامات پیشگیرانه کلیه پرندگان در شعاع یک کیلومتری کانون را معدوم سازی نمودیم.

وی با اشاره به معدوم سازی طیور بومی مناطق آلوده تاکید کرد: انتظار می رود عملیات معدوم سازی و پاکسازی در زمان درگیری با ویروس فوق در مناطق آلوده با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و حمایت همه جانبه فرمانداران انجام شود تا شاهد خساراتهای زیانبار اقتصادی در جمعیت طیور صنعتی و جوامع انسانی نباشیم.

رضوانی همکاری روستائیان عزیز را در عملیات جمع آوری و معدوم سازی طیور بومی در کانون های اعلام شده خواستار شد و گفت: در صورت عدم همکاری از سوی روستائیان عزیز، سلامت آنها در معرض تهدید قرار می گیرد.

وی با تائید سلامت مرغ های بسته بندی استحصال شده از کشتارگاه های صنعتی طیور مازندران تصریح کرد: از آنجایی که تا کنون این بیماری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در مازندران گزارش نشد لذا شهروندان عزیز مازنی می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی بدون هیچگونه نگرانی نسبت به تهیه مرغ مصرفی خود اقدام کنند.

رضوانی در پایان تاکید کرد: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده ضمن رعایت بهداشت فردی، در هنگام تمیز کردن مرغ حتماً از دستکش استفاده نمایید.
 
 
نظر شما
ادامه