کد خبر: ۳۳۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 11 استان کشور درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر مهدی خلج» در دیدار با استاندار قزوین که در دفتر استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نخستین بار ۲۲ مهر ماه در ملارد کرج مشاهده شد، گفت: علاوه بر کشورمان ۲۳ کشور جهان هم با این بیماری درگیر هستند.

وی افزود: البته جای نگرای نیست، زیرا عملیات مهار و کنترل، قرنطینه واحدها و کانون هابه سرعت آغاز شده است و طیور آلوده نیز بلافاصله تلف شده اند.

خلج با بیان اینکه این ویروس تا کنون در انسان مشاهده نشده است، افزود: ما با دغدغه بهداشت عمومی با این موضوع در حال برخورد هستیم.

خلج تاکید کرد: خوشبختانه تمامی مراحل بهداشتی با آنفلوانزا در کشور صورت گرفته و مردم به هیچ عنوان بابت استفاده از مرغ و تخم مرغ در کشور نگران نباشند.

به گفته وی، داشتن قرنطینه های مناسب، تامین اعتبار برای مبارزه با آنفلوانزا و تامین اعتبار بیمه ها برای واحد های زیان دیده در مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خلج به مردم توصیه کرد که از خرید مرغ زنده و ذبح طیور در داخل منازل خود جدا خودداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به شایعه شیوع جذام مرغی در شبکه های مجازی هم گفت: چیزی به نام جذام کذب محض است و این بیماری اصلاً وجود ندارد.

وی اضافه کرد: زخم هایی که در برخی اوقات در پرنده ایجاد می شود، صرفاً به دلیل نامناسب بودن بستر پرورش رخ می دهد که البته برای گوشت خطری ندارد.

استاندار قزوین هم دراین دیدار با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای مبارزه با آنفلوانزا در قزوین وجود دارد، از معدوم سازی، قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی در برخورد با این پدیده در استان خبر داد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
تست هوش؛ در مقایسه این دو عکس چند تفاوت می بینید؟
نظر شما
ادامه