کد خبر: ۳۳۳۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سفر به استان بوشهر:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: وزارت علوم توجه جدی به توصیه‌های پیشنهادی سازمان نظام دامپزشکی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های دامپزشکی دارد، اما دانشگاه آزاد چندان توجهی در این زمینه نمی‌کند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: برای صدور پروانه فعالیت پرورش ماهی در قفس کمیته تخصصی این پروژه در استان بوشهر راه‌اندازی شده که دستورالعمل‌های آن در حال تدوین است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدرضا صفری» ظهر امروز با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی فعالیت خود را 20 سال پیش آغاز کرده اظهار داشت: این سازمان که دارای 35 هزار نفر عضو است، نقش مهمی در توسعه تغذیه سالم مواد دامی و طیور دارد.

وی، کنترل بهداشت، نظارت بر اماکن دامی، طیور و فرآورده‌های خام را از برنامه‌های راهبردی سازمان نظام دامپزشکی دانست و تصریح کرد: روند اجرای برنامه‌های سازمان نظام دامپزشکی رو به رشد است بگونه‌ای که قانون صدور پروانه دام، طیور و آبزیان بر عهده این سازمان واگذار شده است.

صدور پروانه کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه و شرکت‌های حوزه دامپزشکی بر عهده سازمان نظام دامپزشکی است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه صدور پروانه کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه و شرکت‌های حوزه دامپزشکی بر عهده این سازمان است، گفت: تایید صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها یکی دیگر از رسالت‌های سازمان نظام دامپزشکی است که پس از دوره مهارت‌آموزی صلاحیت آنان تایید می‌شود.

صفری، سلامت تغذیه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان دانست و تاکید کرد: یکی از موضوع‌هایی که همه دنیا به آن توجه دارند سلامت غذا است که طرح سلامت تغذیه از مزرعه تا سفره در سازمان نظام دامپزشکی اجرایی شده است.

وی نقش دامپزشکی در حوزه سلامت تغذیه را برجسته دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون تمامی دست اندرکاران تولید زنجیره غذایی در سلامت غذا باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر نقش مهم اعتماد اجتماعی برای اجرای برنامه‌های آموزشی این سازمان افزود: سطح اعتماد اجتماعی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در راستای حل بسیاری از مشکلات که با آموزش امکان‌پذیر می‌شود باید افزایش یابد.

صفری با بیان اینکه مردم همه روزه به تغذیه سالم نیاز دارند تاکید کرد: مردم باید به برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی برای استفاده از تغذیه سالم به دست اندرکاران آن اعتماد کنند.

وی بیان کرد: در برخی از زنجیره سلامت دغدغه وجود دارد که قدرت قضاوت آسیب‌پذیر می‌کند.

تشکیل 14 کمیته تخصصی و مهندسی تغذیه در سازمان نظام دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه اکنون 14 کمیته تخصصی و مهندسی تغذیه در سازمان نظام دامپزشکی تشکیل شده گفت: برای صدور پروانه فعالیت پرورش ماهی در قفس کمیته تخصصی این پروژه در استان بوشهر راه‌اندازی شده که دستورالعمل‌های آن در حال تدوین است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: استان بوشهر دارای پتانسیل مناسبی در جهت توسعه آبزی پروری در سطح سواحل است که بر این مبنا اولین کمیته تخصصی پرورش ماهی در قفس در این استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر محمدرضا صفری بعدازظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت مناسبی در تولید و توسعه صنعت پرورش آبزیان است که بر این مبنا اولین کمیته تخصصی پرورش ماهی در قفس در این استان برگزار شد.

35 هزار عضو دارای مدارک مرتبط با حوزه دامپزشکی، عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: هر چند این سازمان جوان و نوپا و دارای قدمتی به اندازه 19 سال است، اما در همین مدت محدود توانسته است 35 هزار عضو دارای مدارک مرتبط با حوزه دامپزشکی جذب کند که نقش به‌سزایی در مراحل مختلف صدور پروانه‌های شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی و پروانه کار برای آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری این سازمان نظارت جدی بر میزان ورودی‌های دانشگاهی در کنکور سراسری است که بین نیازهای بازار و میزان فارغ التحصیلان یک نوع هماهنگی وجود داشته باشد.

عدم توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی

صفری ادامه داد: وزارت علوم به توصیه‌های پیشنهادی سازمان نظام دامپزشکی توجه جدی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دامپزشکی دارد، اما دانشگاه آزاد چندان توجهی در این زمینه نمی‌کند.

وی ادامه داد: سالانه نیاز کشور به دامپزشکان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشته‌های مختلف دامپزشکی، 750 نفر است که به دلیل بی‌توجهی دانشگاه آزاد، شاهد ورود حداقل یک‌هزار و 500 نفر طی هر دوره فارغ‌التحصیلی دانشگاهی از دانشگاه‌های دولتی و آزاد هستیم.

صفری بیان کرد: کارشناسان و بازرسان عضو سازمان نظام دامپزشکی بر اساس برنامه تدوینی و ابلاغ شده به آنها توسط این سازمان، طرح سلامت غذایی از مزارع تا سفره مردم را در دست دارند تا خللی از باب انتشار بیماری‌های مشترک انسان و دام برای مردم بوجود نیاید.

تغذیه در قوای نظامی یکی از اولویت‌های سازمان نظام دامپزشکی است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: سلامت تغذیه در قوای نظامی یکی از اولویت‌های سازمان نظام دامپزشکی است که در این عرصه سلامت مواد غذایی دامی در نیروهای مسلح تقویت می‌شود.

به گزارش تسنیم، دکتر محمدرضا صفری ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی دارای کمیته‌های تخصصی برای ارائه خدمات به جامعه هدف است، اظهار داشت: فعالیت نظام دامپزشکی در عرصه‌های مختلف برای جامعه هدف تعریف و اجرایی شده که تحقق این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رسیدگی به 200 فقره به تخلفات صنفی دامپزشکی طی دو سال اخیر

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته 200 فقره به تخلفات صنفی دامپزشکی رسیدگی شده گفت: این واحدهای امور دامی و طیور پس از رسیدگی به تخلفات آنها در راستای دفاع از حقوق مردم و بر اساس شخصیت حرفه‌ای بین 3 ماه تا شش ماه تعطیل شدند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی از برگزاری کنگره‌های بین‌المللی دامپزشکی در امور دامی و طیور خبرداد و افزود: در 20 سال گذشته 17 کنگره بین‌المللی دامپزشکی با حضور صاحب نظران مطرح جهان در ایران برگزار شد.

ایجاد 7 گرایش در دوره دکتری عمومی دامپزشکی

صفری با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی در حوزه آموزش عالی ورود جدی کرده است گفت: برای راه‌اندازی گرایش های مختلف در دانشکده‌های دامپزشکی اقداماتی در حال انجام است که در دانشگاه تهران دکتری دامپزشکی با 7 گرایش راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: امسال 4 واحد دامی طب بلایای دامی و پیشگیری از بیماری‌های این عرصه در دانشگاه تهران تدریس شده است.

صفری با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی از نهادهای مردم محور محسوب می‌شود تصریح کرد: سازمان نظام دامپزشکی بیش از 35 هزار عضو دارد و از نهادهای مردم محور محسوب می‌شود.

وی اشاره به توانمندی استان بوشهر در عرصه آبزی‌‌پروری و شیلات گفت: با توجه به این ظرفیت برگزاری کنگره بهداشت آبزیان در استان بوشهر یکی از برنامه‌ها است.

 

سفر استانی رئیس سازمان نظام دامپزشکی به استان بوشهر و دیدار با صاحبان صنایع کشاورزی و فرآورده‌های خام دامی در اداره کل دامپزشکی استان 

 

دیدار و گفتگوی رئیس سازمان نظام دامپزشکی و هیئت همراه با مهندس باستی معاون عمرانی استانداری بوشهر

(منبع تصاویر: کانال اطلاع رسانی سازمان نظام دامپزشکی)

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
بي............ وزارت خانه اس ،توي هند با اون عظمت يک پنجم ما دانشجوي دامپزشکي ميگيرند ودانشگاهها براجبران هزينه هاشون ميتونند دانشجوي خارجي بگيرند ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
1
یه کلام به .......ها شماره نظام ندید، .........................
صدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
جناب ناشناس که فرمودید به دانشگاه آزادی ها شماره نظام ندید، البته که جواب دادن من به شما بیخود و باطله چون حرفتون بیخود و باطله، اما صرفا برای تنویر وجدانتون عرض می کنم، آیا درسته که سیستم کسی رو جذب کنه و 6 سال از عمرش رو بگیره آخرشم بگن شماره نظام به شما ها نمیدیم؟ شوخیه این قضیه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
این ..... با این وضعیت مدیریت نیروی انسانی،پاکستان رو رو سفید کرده.معلوم نیست اون بالا چه خبره؟همه چی رو ول کردن.یه بار حرف رو می زنن،تعداد دامپزشک از دام داره زیادتر می شه وضعیت شغلی هم خرابه.دولت عرضه دادن وام های یک رقمی و اصلاح روابط بین المللی و صادرات گسترده محصولات دامی رو نداره.پس لااقل تناسب بین تعداد دام و دامپزشک رو رعایت کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
با سلام
دانشگاه ازاد هم مثل ............ فقط به دنبال سود شخصی و ..... است.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
تا ورودر دانشگاه آزاد کنترل و مدیریت نشه مشکلات عمده بیکاری دامپزشکی پابرجاست.
نظر شما
ادامه