کد خبر: ۳۳۴۰۰
خبرگزاری فارس: 11 استان درگیر آنفلوآنزای پرندگان شده‌اند
 

60 کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در 11 استان کشور مشاهده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رشیدی» ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: 60 کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در 11 استان کشور مشاهده شده است.

وی بیان داشت: آنفلوآنزای پرندگان مشکلاتی را برای جمعیت طیور صنعتی و بومی ایجاد کرده و ویروس آن بین انسان و دام مشترک است و می‌تواند در انسان و دام ایجاد بیماری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: خطر انتقال بیماری آنفلوآنزای پرندگان به انسان وجود دارد و این بیماری آسیب سنگینی به صنعت طیور وارد می‌کند.

رشیدی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی در صنعت مرغداری کشور صورت گرفته است، اضافه کرد: ویروس آنفلوآنزای پرندگان مقاوم بوده و مهم‌ترین راه انتقال آن از طریق کود آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: پرندگان مهاجر مخزن بیماری آنفلوآنزای پرندگان هستند و امکان جلوگیری از حرکت این پرندگان وجود ندارد و آلودگی را به کشورهای مختلف منتقل می‌کنند.

رشیدی افزود: مرغداری‌هایی که در جوار برکه و آبگیرها قرار دارند بیشتر در معرض خطر هستند و تلفات پرندگان وحشی را نیز شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در کشور گزارش نشده است و با قطع تماس با پرندگان وحشی، خودداری از ایجاد هرگونه فضا با شرایط جذب پرندگان وحشی و کنترل ورود وسایل و غذای پرندگان می‌توان از بروز بیماری جلوگیری کرد.

 
 
نظر شما
ادامه