کد خبر: ۳۳۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های ارتباط جمعی استان کردستان در روز چهار شنبه مورخه 15/10/95 راس ساعت 10 شب به طور سرزده از گشتارگاه صنعتی مرغ بالداران زاگرس شهرستان دهگلان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، هدف از این بازدید پخش شایعاتی در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد و همچنین جذام مرغی از سوی برخی از رسانه ها و کانالهای غیر مسئول در سطح استان بوده که جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ قاطع به مشوش سازان افکار عمومی در سطح جامعه برگزار گردید.

در این بازدید مدیر عامل کشتارگاه مزبور توضیحاتی در مورد ظرفیت کشتارگاه و کسب برند استاندارد حلال و نظارت شبانه روزی مسئولین فنی دامپزشکی بر تولیدات کشتارگاه ارائه نمود و در ادامه «دکتر مجتبی ورمقانی» مدیر کل دامپزشکی کردستان طی بیاناتی کار خطیر رسانه های ارتباط جمعی در خصوص اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی و پاسخ به شایعات موجود در راستای تنویر افکار عمومی را بسیار مهم برشمرد و در مورد شایعات اخیر در رابطه با آنفلوآنزای فوق حاد و جذام مرغی توضیحات لازم را ارائه داد و به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مردم با اطمینان نسبت به خرید مرغ کشتار شده، اقدام کنند چون شبکه دامپزشکی بر تمامی کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها نظارت کامل دارد و لاشه مرغی که سر سفره آنان قرار می‌گیرد کاملا بهداشتی و سالم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی ورمقانی چهارشنبه شب در جریان بازدید سرزده خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان از کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس دهگلان، اظهار داشت: چندی پیش شایعاتی مبنی بر شیوع جذام مرغی در استان کردستان در فضای مجازی پخش شده بود که یک نگرانی را در مردم ایجاد کرده بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک رسانه‌ها و همکاری آنان با شبکه دامپزشکی استان، از دامن‌زدن به این شایعات جلوگیری شد.

ورمقانی تصریح کرد: اگر در حال حاضر 11 استان کشور درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در کردستان انجام شده است، براساس آخرین نتایج پایش، مشخص شد که تا این لحظه اثری از این بیماری در کردستان وجود ندارد.

وی یکی از اقدامات پیشگیری از شیوع بیماری فوق‌حاد پرندگان در استان را نظارت کامل بر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های استان دانست که در تمامی کشتارگاه‌های مرغ استان، نیروی بخش دولتی و فنی و دامپزشک و کاردان مستقر هستند و روند کشتار به صورت بهداشتی را نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با عنوان این مطلب که انتشار شایعات در فضای مجازی جدای از ایجاد نگرانی برای مردم، به صنعت مرغ به عنوان یکی از صنایع قوی استان ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که لاشه مرغی که سرسفره آنان قرار می‌گیرد کاملا بهداشتی، سالم و عاری از بیماری است.

ورمقانی همچنین از مردم استان کردستان درخواست کرد، از خرید مرغ زنده خودداری نمایند چرا که موجب بروز مشکلات زیادی در بحث تامین امنیت گوشت سالم می‌شود.

وی گفت: مرغ کشتار دارای پروانه، سلامت کامل را دارند چون با نظارت شبکه دامپزشکی کشتار می‌شوند و مردم با اطمینان کامل، خرید کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ضمن اشاره به فعالیت 5 کشتارگاه صنعتی مرغ در استان کردستان، گفت: این کشتارگاه‌ها در شهرهای بانه، مریوان، دهگلان، بیجار و سنندج فعالیت دارند که در هر ساعت کاری، دو هزار قطعه مرغ در هر کدام از این کشتارگاه‌ها، کشتار می‌شود.

در نهایت خبرنگاران از کلیه بخش های خط کشتار مرغ تا بسته بندی و عرضه به بازار مصرف گزارش تهیه نمودند.

 خبرگزاری فارس: مردم کردستان از سلامت گوشت مرغ‎ اطمینان داشته باشند/ موردی از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کردستان مشاهده نشده است
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
کاملا مشخصه که بازدید چقدر سر زده بوده!!!
حضور مدیر عامل کشتارگاه درست شب بازدید!
روپوش یکبار مصرف!
استفاده از کلاه و ماسک تمیز که حتی شب قبل هم استفاده نشده!
فقط اگر اشتباه نکنم با ناظر شرعی هماهنگ نشده بوده!
نظر شما
ادامه