کد خبر: ۳۳۴۱۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
(هشدار: حاوی عکس دلخراش)
 

«امیرمحمد داوری» کودک پنج ساله خراسان شمالی برای تکمیل درمان ناشی از دریده شدن شکمش توسط سگ، نیازمند اعزام فوری از بیمارستان تخصصی کودکان شیخ مشهد به بیمارستانی تخصصی شیراز است، اما به دلیل تنگدستگی و فقر خانواده این اعزام انجام نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حسن شکوری نسب» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی پس از مذاکره و پیگیری وضعیت درمانی این کودک پنج ساله، گفت: کلیه هزینه های اعزام این کودک به هر طریقی به مقصد شیراز را جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بر عهده می گیرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز هماهنگی ها و پیگیری ها برای اعزام در حال انجام است و امیدواریم با دعای خیر همه شهروندان و اقدامات درمانی آتی، هر چه زودتر شاهد جست و خیزهای کودکانه امیر محمد باشیم.

براساس گفته های نزدیکان این کودک، مراحل درمانی امیرمحمد با توجه به امکانات بیمارستان شیخ مشهد پایان رسیده است ، اما حال امیر محمد 5ساله رو به وخامت است و تیم جراحی بیمارستان کودکان شیخ گفته است باید امیر محمد به شیراز انتقال داده شود تا جانش نجات پیدا کند.

اتفاقی بسیار دردناک در یکی از روستاهای جلگه شوقان خراسان شمالی

مادری پسر بچه ی 5ساله ی خود را بدنبال پدر برای خوردن غذا می فرستد. مادر پس از 10دقیقه نگران می شود چراکه از خانه تا مرغداری راهی نیست چرا.......

15 دقیقه که سپری می شود، مادر سراسیمه چادر به سر کرده و بطرف محل کار شوهرش می رود، ولی از امیرمحمد داوری 5 ساله خبری نیست.

زن و شوهر هراسان بدنبال کودک به یکباره در کنار دیواری زوزه گرگ گونه سگ درنده به همراه شیون کودکشان را می شنوند.

مادر به سرزنان و پدر فریادزنان بسوی سگ حمله ور می شوند، کودک غرق خون و سگ درحال خوردن محتویات شکم امیر محمد 5 ساله، پدر باتلاش بسیار موفق می شود کودک خود را از دست سگ وحشی آدم خوار نجات دهداما جای دندان سگ برروی دست و پای کودک بسیار دلخراش است، ولی دردناک تر از آن شکم پاره پاره ی امیر محمد داوری است. وی را بلافاصله به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اتاق عمل می رسانند.

به گفته یک شاهد عینی بعضی از اعضای داخل شکم صدمه جدی دیده است. این دستیار اتاق عمل اظهار داشت: تقریباً 90 درصد روده کوچک کودک را سگ خورده است.

کارهای اولیه در بیمارستان امام علی بجنورد به پایان می رسد و برای درمان تکمیلی به مشهد مقدس اعزام می شود.

گرچه برخی منابع هم گفته اند که تکمیل درمان در بیمارستان شیخ مشهد نیز موفقیت آمیز نبوده و هم اینک پس از 10 روز نیاز فوری به اعزام این کودک 5 ساله به بیمارستان شیراز است، اما بر اساس نزدیکان این خانواده، این خانواده توانایی پرداخت هزینه های درمان و انتقال به شیراز را ندارند.

 

خبر تکمیلی: حال عمومی امیرمحمد روبه بهبود است

«محمود دلپسند» معاون استاندار خراسان شمالی روز جمعه به نمایندگی از استاندار این استان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از این کودک اهل یکی از روستاهای جلگه شوقان که به دلیل از بین رفتن روده هایش به علت حمله سگ در بیمارستان شیخ مشهد بستری است؛ عیادت کرد.

وی اظهارکرد: دکتر جودک جراح اطفال که پزشک معالج امیرمحمد است ضمن تشریح روند درمانی، از خدمات اولیه در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد تشکر کرد.

معاون استاندار خراسان شمالی افزود: امیرمحمد هم اینک به هوش آمده و حرف می زند، خوراک از طریق مایعات تزریق می شود و زخم هایش تا حدودی ترمیم شده است.

وی ادامه داد: به گفته پزشک معالج اکنون موضوع اعزام کودک به شیراز مطرح نیست و هر کاری نیاز باشد در مشهد انجام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: مسوولان استانی و کشوری بویژه دکتر هاشمی وزیر بهداشت در جریان فرایند درمان این کودک قرار گرفته اند و وزیر بهداشت شخصا پیگیر ارایه خدمات به امیرمحمد است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده خیران خراسان شمالی در اطلاع رسانی درخصوص کمک به درمان امیرمحمد، از آنان قدردانی کرد و افزود: در اینگونه فعالیت های انسان دوستانه، بیش از کمک های مالی، نگاه نوع دوستی و احساس مسوولیت اجتماعی مردم ارزشمندتر است.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی چهارشنبه شب ازطریق پیامک و اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از ماجرای امیرمحمد داوری کودک 5 ساله خراسان شمالی که برای تکمیل درمان ناشی از دریده شدن شکمش به علت حمله سگ، در بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد بستری شده است، باخبر شد.

محمدرضا صالحی با قدردانی از روند اطلاع رسانی، همچنین خواستار کمک بیشتر خیرین به این کودک شد و ضمن دستور به مدیران ذیربط، به معاون خود نیز ماموریت داد از این کودک در بیمارستان شیخ مشهد عیادت کند.

ایرنا مرکز بجنورد پیش از این در گزارش خود درخصوص وضعیت امیرمحمد داوری که برای تکمیل درمان به بیمارستان تخصصی کودکان شیخ مشهد منتقل شده بود، خبر داده بود.

همزمان با انتشار این گزارش و انعکاس آن در فضای مجازی، خیران اقدام به جمع آوری کمک نقدی برای درمان این کودک کردند که این کمک ها همچنان ادامه دارد.

همچنین تعدای از خیران تامین محل اسکان و غذا برای خانواده این کودک را که باید حدود 20 روز دیگر برای درمان در بیمارستان بستری باشد، تقبل کرده اند.

در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی که از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی از وضعیت درمانی این کودک آگاه شده بود، اعلام کرد که ضمن بررسی موضوع ، این سازمان آمادگی دارد برای انتقال این بیمار به شیراز تمام امکانات و هزینه های لازم را عهده دار شود.

حسن شکوری نسب پس از پیگیری وضعیت درمانی این کودک پنج ساله، در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کلیه هزینه های اعزام این کودک به هر طریقی به مقصد شیراز را جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برعهده می گیرد.

حمله سگی وحشی به امیر محمد داوری در یکی از روستاهای جلگه شوقان خراسان شمالی باعث پاره شدن شکم و ازبین رفتن بیش از 90 درصد روده کودک توسط این سگ شد.

پدر کودک وقتی به دنبال امیرمحمد می گردد متوجه صدای ناله های فرزندش که در چنگال سگ گرفتار شده ، می شود و برای رهایی و نجات او به سگ حمله می کند ، اما دیر شده بود و شکم پاره امیر محمد داوری نشان از وخامت حال او داشت، بلافاصله کودک را به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اتاق عمل رساندند.

اقدام های اولیه درمانی در بیمارستان امام علی بجنورد انجام و کودک برای درمان تکمیلی به مشهد اعزام شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان شمالی به محض اطلاع از این حادثه، تلاش خود را برای تشریح وضعیت این کودک به مقامات مسئول استان و اطلاع رسانی انجام داد.


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
12
12
حالا گروههای مخالف سگ کشی کجان؟ صدای ............... نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
با فرمایش گهربار شما پس از این به بعد چون خودرو سبب مرگ در تصادفات میشود نباید سوار شد و....!!!!!!!!!!!!!!
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
11
8
متاسفم براي شما كه حمله كردن يك حيوان و به يك انسان دليلي براي كشتن ساير حيوانات مي دونيد.!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
3
8
این حادثه پیش آمده نه اولین حادثه از این دست بوده ونه آخرین. این مسئله رو هم دستاویزی برای کشتار حیوانات نمیدونم. ولی به هر حال سگهای وحشی نه گونه ای ویژه حیات وحش هستند و نه اصلا به حیات وحش مربوط میشن . اینها حیواناتی هستن که به دلیل سهل انگاری انسان در دفع زباله تکثیر و ادیاد پیدا کرده اند و منشا بسیاری از بیماری ها مشترک هستن. در تمام دنیا هم در حال مبارزه با این حیوانات هستن و به لحاظ ژنتیکی هم معمولا دارای ژنهای خوب از لحاظ آموزشی و یادگیری نیستن. پس بهتره که با جمع آوری اونها مخالفت نکنیم و بعضی از به اصطلاح حامیان حقوق حیوانات باید این رو بدونن که این سگها، سگهای اصیل و بی خطری نیستن و از مقایسه این سگها با سگهای اصیل خودداری کنند.
یاسر
|
Finland
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
1
9
پسرم ان شاالله خوب می شوی وبه آغوش پدرومادرت برمیگردی
داداش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
2
12
باید اون سگ رو گیر آورد تیکه پارش کرد
مگه دستم بهش نرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
1
2
اخ خدایا تا کی بی مسعولیتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
4
سگ ساخته دست انسانه كه توسط خود انسانها وارد زندگي آنها شده،اصليت آنها همان گرگهاي آمريكاي شمالي،آسيايي،هندي،افريقايي،دينگوها،كايوتها و حتي شغالها هستند كه همگي آنها بلااستثنا گوشهاي سيخي دارند و شكارچيان قهاري هستند و زيستگاه اصلي آنها همان جنگلها هستند.اما انسان با تغييرات ژنتيك و تداخل در جفتگيري،آنها را تبديل به انواع موجوداتي بنام سگ در اشكال عجيب غريب اختراعش را به ثبت رساند كه اين سگها برخلاف اصليتشان كاملا عاجز از شكار طعمه هاي بزرگ كه بيشتر در دسترس درندگان هستند كه درنتيجه محتاج مخترعشان يعني خود همان انسان بوده و اگر انسان به آنها سرويس ندهد آنها بلاتكليف و سرگردان در اين دنيا عذاب ميكشند اين در حاليست كه سگهاي اصلي يا همان گرگهاي نامبرده در كمال شادي و خوشبختي در جنگلها به زندگي خود ادامه ميدهند،شكار ميكنند و اصلا وابسته به انسانها نيستند.حالا اين وظيفه انسانهاست كه از توليد اختراعشان يعني سگهاي غير ضروري جلوگيري كنند و جز سگ گله و نگهبان،سگهاي ديگري توليد و عرضه بازار نكنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
3
من سال 95، پرستار اين بچه بودم و از نزديك شاهد زجر كشيدن بچه و خونواده اش بودم، وحشتناك بود
نظر شما
ادامه