کد خبر: ۳۳۴۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر


جلسه ستاد آنفلوانزا با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری های طیور و مدیرکل برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور، هفته گذشته در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان قم برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، در ابتدای جلسه، مدیرکل دامپزشکی استان با معرفی اعضای ستاد آنفلوانزای استان توسط پاورپوینت، نقشه، موقعیت و تراکم مرغداری های استان، وضعیت آب و رودخانه ها و همچنین از وضعیت دریاچه حوض سلطان گزارش جامعی ارائه و مشکلاتی از جمله مباحث دان و انبارهای مرغداری ها، افزایش غیرمجاز ظرفیت های مرغداری ها و مشکلات حقوقی را به سمع رئیس سازمان دامپزشکی کشور رساند.

سپس «دکتر خلج» ضمن تشکر از فعالیته ای صورت گرفته توسط دامپزشکی استان قم، اظهار داشت: ما امسال با یک تیپ ویروس جدید مواجهیم که نه تنها ما، بلکه کشورهای دیگر جهان را نیز درگیر کرده است.

دکتر خلج افزود: ما الان با واقعیت هایی روبرو هستیم که هیچ تقصیری را متوجه دامپزشکی نمی کند؛ ماهیت ویروس از یک طرف و ماهیت پرورش دهندگان از طرف دیگر باعث انتقال ویروس می شود و در این رابطه باید دنبال ایجاد قوانین ماندگار و زیربنایی جهت دامپزشکی باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ارائه راهکارهایی مانند استقرار قرنطینه در اطراف کانون ها و مناطق، نظارت دقیق بر کشتارگاه ها و همچنین تقسیم بندی روستاها و سرکشی مداوم به آن روستاها را از جمله راه هایی دانستند که می تواند در پیشگیری و کنترل بیماری ها مورد توجه قرار گیرد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
( الان با واقعیت هایی روبرو هستیم که هیچ تقصیری را متوجه دامپزشکی نمی کند؛ ماهیت ویروس از یک طرف و ماهیت پرورش دهندگان از طرف دیگر باعث انتقال ویروس می شود و در این رابطه باید دنبال ایجاد قوانین ماندگار و زیربنایی جهت دامپزشکی باشیم.)
ماهیت ............ مشکل زاست نه تولید کننده بیچاره
شناس
|
Slovenia
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
ماهیت تولیدکنندگان منظور پرورش دهندگان طیور هستند که بدون مجوزنسبت به افزایش ظرفیت ،عدم رعایت مسائل قرنطینه ای ، بهداشتی وهزار عدم دیگر فقط به فکرپول ونه مردم هستند.
نظر شما
ادامه