کد خبر: ۳۳۴۳۰
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از معدوم‌سازی یک رأس گاو مبتلا به بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عادل بصیری‌محمدپور» اظهار کرد: بر اساس گزارش درمانگاه بخش خصوصی در رابطه با ابتلای یک رأس گاو شیری در روستای نصرت‌آباد به بیماری هاری، اکیپ مبارزه با بیماری‌ها به محل اعزام شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این روستا یک رأس گاو شیری با علائم بیماری هاری مشاهده شد، افزود: بلافاصله گاو شیری در محل قرنطینه و محیط ضدعفونی شده و بعد از نمونه‌برداری از مغز، لاشه به روش بهداشتی معدوم شد.

بصیری‌محمدپور تصریح کرد: با توجه به مشاهده ابتلای گاو شیری به بیماری هاری در روستای نصرت‌آباد کلیه سگ‌های صاحب‌دار روستا تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گرفته و اعضای خانواده صاحب گاو شیری نیز واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد همچنین اضافه کرد: گزارش لازم به مرکز بهداشت شهرستان برای اقدامات آن دستگاه صورت گرفت.

بصیری‌محمدپور اظهار کرد: هاری یک بیماری ویروسی فوق‌العاده کشنده و مشترک است که موجب بروز علائم عصبی مرکزی می‌شود و تمامی حیوانات خون گرم را ممکن است به آن دچار سازد.

وی با اشاره به اینکه ویروس این بیماری به وسیله گاز گرفتن توسط حیوانات هار انتقال می‌یابد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری دامپزشکی شهرستان هر ساله واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان را در دستور کار دارد.

 
 
نظر شما
ادامه