کد خبر: ۳۳۴۳۶


دامپزشکی یکی از معدود ارگان هایی است که فعالیت‌های آن به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و به دلیل نوع وظیفه مندی از نقطه صفر مرزی تا کارخانه و کشتارگاه مرکز استان تحت نظارت مداوم این مجموعه قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دامپزشکی به دلیل نوع فعالیت‌هایی که دارد در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار بوده و به طور مستقیم در امنیت غذایی مردم دخیل است.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» با اشاره به اینکه 70 درصد بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام هستند بیان کرد: دامپزشکی با اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای مناسب از بروز بیماری‌ها و به ویژه بیماری‌های نو پدید جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تمامی کشتارگاه‌ها در وضعیت بهداشتی قرار دارند افزود: اگر به کشتارگاه‌ها رسیدگی و توجه نشود معدن بیماری هستند و در این راستا دامپزشکی استان برای جلوگیری و بروز از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک دام و انسان تمامی کشتارگاه‌های استان را به پیش سرد مجهز کرده است.

رفیعی‌پور  با اشاره به وضعیت بد خشکسالی و مستعد شدن استان برای انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: تاکنون گزارش انتقال یا ورود بیماری واگیردار به خراسان جنوبی گزارش نشده ‌و دامپزشکی با تمام توان خود اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون دام‌ها را در این استان دنبال می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: اکثر خدمات دامپزشکی رایگان است و در راستای رضایت مردم ادامه دارد و باید تلاش کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه جلوی خسارت‌ها را بگیریم که در این صورت عملکرد ما مفید و موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در بحث بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام با پیشگیری‌های صورت گرفته تاکنون مورد و کانون خاصی از ابتلای هم استانی ها نداشته‌ایم و توانستیم از این طریق کمک زیادی به جلوگیری از هزینه کرد اعتبارات استان و کشور برسانیم.


نظر شما
ادامه