کد خبر: ۳۳۴۳۷


دامپزشکی خراسان جنوبی با استفاده کاربردی از داده های آماری سامانه های پایش در برآورد و کاهش هزینه های قیمت تمام شده خدمات بهداشتی کمک می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «مهندس سید مهدی معراجی» معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان در این خصوص افزود: سازمان دامپزشکی کشور با بهره مندی از 11 سامانه پایش جزء دستگاه های برتر در ایجاد ساختار دولت الکترونیک است.

وی اظهار داشت: راه اندازی و بکار گیری این سامانه ها از سال 1388 در دستور کار سازمان دامپزشکی و ادارت کل تابعه قرار گرفت که آخرین سامانه راه اندازی شده، سامانه دارویی می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان استفاده از اطلاعات پایه و جمع آوری آنها در یک ساختار منظم را گام نخست در جهت ایجاد مدیریت دانش محور که بنیان و اساس خود را در افزایش بهره وری می داند عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان با استفاده از داده های خروجی از سامانه های مختلف در حوزه فنی و تحلیل داده ها در حوزه مالی به دنبال ایجاد وحدت و نظم مالی در جهت کاهش قیمت تمام شده خدمات بهداشتی در استان است.

معراجی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده از سامانه دام استان سرانه عملیات دامی برای کارکنان فنی در هر ماه طی بازه زمانی 8 ماهه نخست امسال 48 هزار راس دام بوده است که این حجم عملیات با توجه به پراکندگی واحدهای دامی خراسان جنوبی و نیروهای موجود عملکرد بسیار خوبی ارزیابی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان اظهار داشت: در پایان سال مالی 1395 و دریافت هزینه کردهای مالی استان قیمت تمام شده خدمات در حوزه فنی را دقیق محاسبه و تحلیل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اطلاعات حاصل از این تجزیه و تحلیل در پایان سال جاری در اختیار کمیته های مختلف دامپزشکی استان از جمله کمیته فنی، ارزیابی عملکرد، تحول اداری و ... قرار خواهد گرفت تا به عنوان اطلاعات پایه استفاده شود و در سال آتی با کمک این داده ها بتوان مدیریت بهتری در کارکرد فنی و هزینه های مالی اعمال کرد.


نظر شما
ادامه