کد خبر: ۳۳۴۴۱


مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از مزارع پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان بازدید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» با تشریح فعالیتهای آبزی پروری استان طرح های پرورش ماهی در قفس را یکی از زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی و شرط پایداری این واحدهارا استقرار سامانه ها و اجرای ضوابط بهداشتی دامپزشکی دانست.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز پرورش با مجموع حدود 10هزار تن ظرفیت و دو مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان هرمزگان، اظهار امیدواری نمود که استان هرمزگان طبق پیش بینی های انجام شده و موقعیت جغرافیایی به قطب پرورش ماهی در قفس تبدیل گردد .

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود پیش بینی تولید 90 هزارتنی جهت این صنعت دور از دسترس نبوده و در صورت مدیریت صحیح این عدد دست یافتنی می باشد .

«دکتر امرالله قاجاری» ضمن بازدید از نحوه ی فعالیتهای دامپزشکی در این مراکز با مدیران این مجموعه ها گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه این فعالیت ها از فعالیت های جدید می باشند و در صورتی که مدیریت بهداشتی صحیحی در آنها مستقر نباشد، آینده ی این طرح ها را با چالش جدی روبرو خواهد کرد و از طرفی با عدم مدیریت بهداشتی صحیح مخاطره های فراوانی برای منابع آبزی داخلی ایجاد خواهد گردید، بر نظارت دامپزشکی بر این مراکز تاکید نمود.

وی با اشاره به ظرفیت های تخصصی دامپزشکی در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان از آمادگی کامل سازمان دامپزشکی جهت تایید سلامت آبزیان خبر داده و از تولیدکنندگان درخواست کرد جهت داشتن تولیدی پایدار با ادارات دامپزشکی تعاملی مناسب داشته باشند .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دریا محیطی باز می باشد، قبل از آزاد سازی ماهی به دریا می بایست کلیه اقدامات پیشگیرانه هم در راستای سلامت آبزیان پرورشی و هم عدم ایجاد مخاطره برای جمعیت آبزیان دریایی در نظر گرفته شود.

در پایان مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور تاکید نمود: برنامه ملی مراقبت از بیماری های ماهیان دریایی در این دفتر در حال تدوین و به روزرسانی می باشد و طبق این برنامه تمام بچه ماهیان معرفی شده به قفس های دریایی تحت مراقبت از بیماری های اخطارکردنی قرار خواهند گرفت.


نظر شما
ادامه