کد خبر: ۳۳۴۴۶
رئیس انجمن ارگانیک ایران خبر داد:
«سید رضا نورانی» افزود: مردم آگاه باشند و فریب تبلیغات را نخورند. تنها یک واحد در منطقه سهند و سبلان در حجم کمی گوشت گوسفندی ارگانیک تولید و به بازار کشور عرضه می‌کند ...

حکیم مهر - رئیس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه با یک برند سرشناس تولید کننده تخم مرغ که از عنوان ارگانیک سوء استفاده کرده بود، برخورد شد گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه ۵ درصد به سهم محصولات ارگانیک در کشور اضافه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سید رضا نورانی» اظهار کرد: بعد از چند دهه که از کودهای شیمیایی در کشور استفاده می‌شد و در برنامه‌های توسعه کشور رد پایی برای محصولات ارگانیک نبود، خوشبختانه براساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در سال 94 و رایزنی انجام‌شده، تولید و توسعه محصولات ارگانیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم موضوع توسعه ارگانیک مورد توجه است افزود: در این برنامه درباره روند بی ضابطه عرضه محصولات تراریخته ممنوعیت ایجاد و پایش و برچسب‌زنی این محصولات اجباری شد. بر این اساس محصولات تراریخته قبل از اینکه به بازار عرضه شوند باید مورد بررسی خطر قرار بگیرند.

رئیس انجمن ارگانیک ادامه داد: مجلس طرح خوبی را درباره ممنوعیت ترا ریخته‌ها و توسعه ارگانیک به تصویب رسانده است اما باید توجه داشت که این قوانین باید به مرحله اجرایی نیز برسند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که چه چیزی مصرف می‌کنند و از تراریخته بودن محصولات مصرفی خود مطلع شوند تا در صورت تشخیص خود از مصرف این محصولات خودداری کنند.

در برنامه ششم توسعه سالانه 5 درصد به تولیدات ارگانیک اضافه می‌شود

نورانی با بیان اینکه در برنامه ششم جهاد کشاورزی باید برای توسعه محصولات ارگانیک در کشور بودجه ای در نظر گیرد گفت: سال‌ها محصولات کشاورزی را با کود و سم تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده ایم اما اکنون باید اصلاح الگوی کشت داشته باشیم و بتوانیم سالی 5 درصد به تولیدات ارگانیک کشور اضافه کنیم.

وی با اشاره به معضلات محصولات ارگانیک در سطح عرضه گفت: برخی از واحدهای صنفی تخلفاتی درباره عرضه محصولات ارگانیک داشته و از عنوان ارگانیک برای محصولات غیر ارگانیک استفاده کرده اند. اقدامات و برخوردهای لازم با این متخلفان به کمک سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی انجام شد.

نورانی افزود: یکی از برندهای شناخته‌شده تولیدکننده تخم‌مرغ بسته‌بندی در حالی اقدام به عرضه محصولات خود با اسم ارگانیک کرده بود که هرگز تخم‌مرغ در کشور ما به صورت ارگانیک تولید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مردم آگاه باشند در محصولات پروتئینی چیزی به عنوان تخم مرغ، مرغ یا گوشت گوساله ارگانیک وجود ندارد و فریب تبلیغات احتمالی را نخورند. تنها یک واحد در حجم کمی گوشت گوسفندی ارگانیک در منطقه سهند و سبلان تولید و عرضه در بازار کشور دارد.


نظر شما
ادامه