کد خبر: ۳۳۴۵

حکیم مهر -  قبرهایی که پیشتر آنرا متعلق به کودکان قبایل سرخپوست امریکا می دانستند، متعلق به سگ‌های مستعمراتی این قاره بوده است.

باستان‌شناسان در ایالت ویرجینای امریکا دو قبر از دوره استعمار مهاجران اروپایی بر قبایل سرخپوست این کشور کشف کردند. قبرهایی که در ابتدا متعلق به دو کودک اعلام شده اما در بررسی‌های تکمیلی مدفن دو سگ شد.

این قبرها که در سیزدهم ماه ژوییه کشف شد، متعلق به اواخر قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم بودند که بررسی ابتدایی دانشمندان از بقایای موجود در دو قبر آنها را متعلق به دو کودک کرده اما در تحقیقات بعدی از این دو گودال کوچک و مستطیل شکل و بررسی دقیق استخوان‌هایی که کوچکتر از ناخن انگشت بودند، کارشناسان دریافتند که اجساد داخل مربوط به دو سگ بوده اند.

با این وجود باستان‌شناسان عنوان کرده اند، در طول کاوش‌های صورت گرفته در این منطقه هیچ اثری از آنکه ساکنان نخستین امریکا از سگ به عنوان حیوانات خانگی استفاده کنند به دست نیامده بود از اینرو فرضیه مربوط به حفر قبرها توسط سرخپوستانی را که در سال‌های اولیه افتتاح دانشگاهی در این منطقه در سال 1693 زندگی می‌کرده اند را همچنان باز گذاشتند.

 

 

نظر شما
ادامه