کد خبر: ۳۳۴۵۷

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تامین ملزومات آزمایشگاهی برای شناسایی آنفلونزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی نیازمند یک میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم،«دکتر کامیار داهیم» بعد از ظهر امروز در جلسه مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان که با حضور جمعی از مسئولان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: نتایج تحقیقات و آزمایشات انجام شده بر روی یک هزار و 150 لاشه پرنده در آذربایجان غربی منفی بوده و خوشبختانه موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: این استان در مسیر پرواز پرندگان مهاجر از کشورهای اطراف است و این امر سبب شده تا نگرانی‌ها برای شیوع این بیماری در استان تشدید یابد.

داهیم خاطر نشان کرد: تا کنون این بیماری در 11 استان کشور مشاهده شده است که یکی از این استان‌ها آذربایجان شرقی است بنابراین ورود هرگونه مرغ و طیور از این استان‌ها به آذربایجان غربی ممنوع شده است.

وی آزمایشات مورد نیاز برای شناسایی این نوع بیماری را در پرندگان نیازمند یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار خواند و افزود: اقدامات پیشگیری از کشتار مرغ زنده در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: شیوع این بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن و در 8 ساعت اتفاق می‌افتد، بنابراین اقدامات پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری نیز باید به صورت مستمر و با سرعت انجام شود.


نظر شما
ادامه