کد خبر: ۳۳۴۶۰



رئیس شبکه دامپزشکی صومعه‌سرا گفت: ششمین کانون ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان فومن مشاهده شده است. امید است با مدیریت به موقع و سریع، از گسترش آلودگی به سایر نقاط جلوگیری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر هادی بابایی» در جلسه بررسی و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در فرمانداری فومن برگزار شد، با اشاره به مشاهده ویروسH5N8 در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر دو کانون ویروس H5N8در صومعه‌سرا، دو کانون در رشت و یک کانون لاهیجان تایید شده است. ششمین کانون این ویروس در شهرستان فومن مشاهده شده که امید است با مدیریت به موقع و سریع از گسترش آلودگی به سایر نقاط جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه احتمالاً از دوشنبه منع جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان توسط اداره کل دامپزشکی اعلام شود، افزود: تاکنون 30مرغداری شهرستان فومن بدلیل قرارگیری در شعاع 10 کیلومتری روستای فشخام صومعه‌سرا منع جوجه‌ریزی شده‌اند.

بابایی با اشاره بر اینکه صبح روز دوشنبه با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به آهک‌پاشی، معدوم‌سازی و... طیور در روستای گیگاسر بخش مرکزی فومن با همکاری نیروهای مرکز بهداشت، شوراها، دهیاری، نیروی انتظامی، فرمانداری اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این ویروس تامین امکانات لجستیک نظیر بیل مکانیکی، آهک، مخزن CO2،خودرو و... حائز اهمیت است.

وی بر نقل و انتقال طیور به این روستا اشاره کرد و گفت: عده‌ای از روستاییان ممکن است با تصور اینکه طیورشان سالم‌اند، نسبت به معدوم‌سازی مقاومت کنند. در مقابل برخی از افراد سودجو ممکن است با توجه به پرداخت غرامت طیور خود را به روستای مذکور انتقال دهند که این مهم نیازمند مدیریت است.

رئیس شبکه دامپزشکی فومن در پایان به وجود 200خانوار در روستای گیگاسر فومن اشاره و اظهار کرد: در این روستا پیش‌بینی می‌شود دو هزار قطعه طیور وجود داشته باشد.


نظر شما
ادامه