کد خبر: ۳۳۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


مسئول ارشد دامپزشکی انگلیس اعلام کرد در منطقه یورک شایر شمالی این کشور، ویروس آنفلوآنزای مرغی پیدا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، مسئول ارشد دامپزشکی انگلیس با بیان اینکه در یک دسته کوچک از پرندگان در یورک شایر شمالی، ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیدا شده، هشدار داد که افرادی که در باغچه های خود مرغ و اردک نگهدای می کنند باید مراقب باشند.

به گزارش گاردین، به منظور کاهش ریسک گسترش این ویروس، منطقه حفاظت شده ای به شعاع 3 کیلومتر و منطقه نظارتی بله شعاع 10 کیلومتر در اطراف محلی که این ویروس یافته شده ایجاد شده است. به گفته وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس (دفرا) دیگر پرندگان زنده ای که در این دسته آلوده حضور داشتند جمع آوری شده اند.

همین ویروس در گروهی از پرندگان نگهداری شده در مرغداری های لینکولن شایر و کارمارتنشایر ولز مشاهده شده است. به علاوه، مواردی از ابتلای پرندگان وحشی به آنفلوآنزای پرندگان در کشورهای انگلیس، اسکاتلند و ولز مشاهده شده است.

کارشناسان معتقدند ریسک ناشی از این ویروس برای به خطر انداختن سلامت عمومی بسیار پایین است. آژانس استانداردهای غذایی انگلیس تصریح کرده که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ریسکی را در زمینه سلامت غذایی متوجه مصرف کنندگان انگلیسی نمی کند.

«نایجل گیبنز» افسر ارشد دامپزشکی انگلیس در این باره گفت: ما اقدامات لازم را به منطور محدود کردن ریسک گسترش ویروس انجام داده ایم. در حال حاضر محدودیت هایی در مناطقی که ویروس کشف شده اعمال گشته و تحقیقات در جریان است تا مشخص شود منشا این آلودگی از کجا بوده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
انگلستان تو ديگه چرااااااا
نظر شما
ادامه