کد خبر: ۳۳۴۹۸
 

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور و هیئت همراه در سفر خود به اصفهان، از اداره کل دامپزشکی استان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن خوش آمد گویی به «سردار مهدی پور» و هیئت همراهشان، از حوزه های مختلف فعالیت دامپزشکی در خصوص پدافند غیرعامل و برد ملی و بین المللی آن ها سخن گفت و از توجه کم به اهمیت حوزه دامپزشکی گلایه کرد.

دکتر موحدی با اشاره به اینکه اصفهان از رتبه های نخست در تعداد کشتارگاه های طیور و دام کشور و صادرات فرآورده های خام دامی و تولیدات دامی است به ارائه گزارشی از صادرات، بازرسی ها و نظارت های دامپزشکی در 8 ماهه اول سال 95 پرداخت و گفت: به نظر من تمامی فعالیت های دامپزشکی مصداق بارز پدافند غیرعامل اند و بحمدالله دامپزشکی با وجود محجور ماندن به خوبی در حال تلاش و پیمودن مسیر پیشرفت است.

وی با مروری بر بزرگترین طرح های انجام شده در سال جاری و یادی از همکاری بسیج با دامپزشکی در طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل، به مشکلات موجود در مسیر فعالیت های بسیجی وار دامپزشکی استان اصفهان و قابلیت های بالقوه ی این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: در بسیاری موارد شاید تنها حمایت معنوی موجب دلگرمی و کارساز باشد.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور با بیان اینکه جهت گیری پدافند غیرعامل، در راستای تقویت زیرساخت های مورد نیاز تشخیص آسیب و پشتیبانی پس از آن است، نیاز به یک نقشه راه مشخص را در رسیدن به اهداف بزرگ در حوزه پدافند زیستی ضروری دانست.

«سردار مهدی پور» تصریح کرد: کاری که شما می کنید عین پدافند غیرعامل است و در اینکه حمایت های خود را از این اداره کل دریغ نمی کنیم شکی نیست اما هیچکس به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد و باید اولویت های دامپزشکی نیز مشخص شود تا ان شاءالله تا 5 سال آینده اتفاقات بسیار خوبی رخ دهد.

سردار با تاکید بر اینکه الگوها یکی است و تفاوت تنها در حوزه ها است گفت: با توجه به انگیزه بالای اصفهان و به میدان آمدن دامپزشکی این استان، ما کاراصلی خود را که ساختن الگوی عمومی است در اصفهان انجام می دهیم و سپس بر روی تمامی استان ها پیاده سازی خواهیم کرد.

وی این دیدار و نشست یک روزه را امری مفید خواند و اظهار داشت: حتی اگر نتیجه آن تنها وصول به آشنایی بیشتر و تعیین نقطه آغاز برنامه ریزی های پایه باشد، بسیار میمون و مبارک است. باقی کار با دیدارها و نشست های متمادی افراد مسئول و پیگیر دنبال خواهد شد.

در حاشیه این نشست 2 تقدیر نامه از استانداری استان توسط سردار محمدی پور به مدیر کل و مسؤل حراست اداره کل دامپزکشی استان اصفهان تقدیم و ایشان و هیئت همراه از قسمت هایی از این اداره کل بازدید به عمل در آوردند.

 
 
نظر شما
ادامه