کد خبر: ۳۳۵۴۱

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون مورد انسانی از آنفلوآنزای پرندگان در استان گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا،«دکتر ابراهیم شکیبا» گفت: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی تعدادی از استانهای کشور درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، اما خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در انسان در کشور و در استان ما گزارش نشده است.

شکیبا با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا در پرندگان از نوع H5N8 است، گفت: این نوع آنفلوآنزا قابلیت انتقال به انسان را ندارد و فقط در پرندگان ایجاد بیماری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اینکه از هم اکنون پیشگیری در خصوص بروز این بیماری در انسان در حال انجام است، به این علت است که آنفلوآنزا بیماری مرموزی است و تمام تلاش ما این است که این نوع آنفلوآنزا در کنار آنفلوآنزای انسانی از نوع H2N3 قرار نگیرد، زیرا در آن صورت به میزان جزئی احتمال تغییر نوع ویروس وجود دارد.

شکیبا افزود: در صورت قرار گیری این دو نوع آنفلوآنزا در کنار یکدیگر، به میزان جزیی این احتمال وجود دارد که موتاسیون رخ داده و نوع جدیدی از آنفلوآنزا به وجود آید که قطعا علائم آن شدیدتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: درصورت ایجاد نوع جدید آنفلوآنزا، میزان شدت آن برای ما قابل پیش بینی نیست، اما از نوع قدیمی آن قطعا قویتر خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا تمام تلاش ما این است که این دو تا حد امکان از هم جدا بوده و در کنار هم قرار نگیرند و به همین علت توصیه ما به مردم این است که تا حد امکان از پرندگان دوری کنند.


نظر شما
ادامه