کد خبر: ۳۳۵۶۶
 

روز دوشنبه 27 دی ماه، «دکتر هنریکسن» رئیس دامپزشکی کشور دانمارک به اتفاق هیات همراه وارد استان البرز شده و از قدیمی ترین واحد تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلا) در سطح کشور بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این بازدید ابتدا دکتر هنریکسن رئیس دامپزشکی دانمارک ضمن اظهار خوشحالی از حضور در کشور ایران و استقبال گرم مسئولین کشوری و استان البرز با اشاره به فعالیت تولید کنندگان بخش صنعت ماهی با توانمندی های بالا در استان البرز خواستار همکاری های دوجانبه در زمینه آبزیان شد. وی در ادامه گفت همکاری بین دو کشور در زمینه پرورش آبزیان جهت انتقال و افزایش دانش فنی بوده که موجبات افزایش فرصتهای شغلی و بهره وری بالاتر خواهد شد.

در ادامه «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز ضمن خوش آمد گویی به هیات دامپزشکی دانمارک و سایر حاضرین در جلسه از حضور این هیات در استان البرز اظهار حرسندی نمود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان و همچنین فعالیت یکصد واحد پرورش و تکثیر آبزیان در این استان گفت افزایش همکاری های بین المللی موجبات ارتقاء پتانسیل های صنعت آبزیان در استان البرز در جهت افزایش تولید و بهره وری و نهایتاً صادرات خواهد شد.

همچنین در این بازدید «دکتر رخشانی مهر» معاون دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی کشور نیز در خصوص صنعت پرورش ماهی کشور و لزوم همکاریهای بین المللی در جهت ارتقاء این صنعت بیاناتی ارائه نمود.

در پایان رئیس دامپزشکی دانمارک و هیات همراه از بخش های مختلف واحد بازدید و از قسمتهای در حال توسعه آن نیز دیدن نمودند.

گفتنی است مرکز تکثیر و پرورش ماهی سرای کرج در حال حاضر با تولید 15 میلیون قطعه تخم چشم زده و بچه ماهی و همچنین تولید 120 تن ماهی پرواری در سال فعالیت می نماید.

 
 
 
نظر شما
ادامه