کد خبر: ۳۳۵۷۸


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 150 نفر از نیروهای فنی دامپزشکی در مناطق مختلف استان اردبیل مشغول بازرسی و نظارت هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر صادق صالحی» اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تمامی مناطق کانون مثبت و آلوده با همکاری محیط زیست و دامپزشکی استان این بیماری مرغی و پرندگان در این سطح استان و مناطق آلوده مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه 150 نفر از نیروهای فنی دامپزشکی در مناطق مختلف استان اردبیل به صورت مستمر مشغول بازرسی و نظارت هستند، افزود: در مناطقی که مورد مشکوک اینگونه بیماری توسط روستاییان یا محیط زیست گزارش شده است نیروهای تخصصی بلافاصله وارد در این مکان‌ها حاضر شده و اقدامات لازم جهت بررسی موضوع و پیشگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از نظارت و بازرسی نیروهای فنی دامپزشکی استان در مرغداری‌های صنعتی خبر داد و افزود: خوشبختانه در مرغداری‌های صنعتی نیز هیچگونه علائم و بیماری مشاهده نشده و هیچگونه جای نگرانی برای مرغداران صنعتی وجود ندارد.

صالحی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های انجام شده برای مرغداران صنعتی و غیرصنعتی در سطح استان انجام شده است، افزود: از تمامی این مرغداری‌های صنعتی و محلی نمونه‌برداری شده و مردم و روستاییان نیز همکاری لازم را با دامپزشکی استان و نیروهای فنی انجام می‌دهند.

وی از نظارت بر سیستم‌های گوارشی سایر پرندگان با همکاری محیط زیست خبر داد و افزود: تمامی پرندگان مهاجر در مناطق مختلف استان با همکاری نیروهای فنی، نظارتی و بازرسی محیط زیست، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از همکاری خوب روستاییان سطح شمال استان و سایر روستاهای مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و افزود: روستاییان با مشاهده کوچکترین علائم آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطق خود بلافاصله به بازرسان و نیروهای فنی در سطح مناطق مختلف استان گزارش می‌دهند.

صالحی با اشاره به اینکه استاندار اردبیل نیز با تمام جدیت این بیماری را در سطح استان پیگیر هستند، افزود: در طول هفته در پی چندین جلسه پشتیبانی، هماهنگی و نظارتی با حضور استانداری، مدیریت بحران استان، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و دامپزشکی انجام می‌شود تا تمامی مراحل به صورت برنامه‌ریزی شده برای کنترل این بیماری درسطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: خرید مرغ‌های بسته‌بندی شده در سطح استان هیچگونه نگرانی ندارد چرا که تمامی مرغ‌های عرضه شده به بازار از نظارت و کنترل تخصصی و مدرن توسط متخصصین دامپزشکی و بهداشت در کشتارگاه‌های سطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: مرغ‌های محلی که در بازارهای سطح مرکزی اردبیل و سایر شهرستان‌ها نیز به صورت زنده و طبیعی به مردم عرضه می‌شود در پی جلسات مختلف با فرمانداری‌ها این عرضه‌های مستقیم مرغی و پرندگان نیز در بازار کنترل می‌شوند.

صالحی عنوان کرد: با توجه به اینکه در چند روز گذشته دو کانون مثبت از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شمال استان اردبیل مشاهده شده بود با مقابله و پیشگیری‌های انجام شده دیگر هیچ موردی تاکنون از شیوع این بیماری فوق حاد در سطح استان گزارش نشده است.


نظر شما
ادامه