کد خبر: ۳۳۶۲۸
 

در دیدار نمایندگان کشورهای ایران و اروگوئه، زمینه ها و راه های گسترش همکاری های دو کشور بررسی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی در دیدار با کاردار سفارت اروگوئه در تهران ضمن اعلام آمادگی ایران برای همکاری با اروگوئه در زمینه ژرم پلاسم و بذر برنج، گفت:در محصول برنج در همه زمینه های سرمایه گذاری، تولید، قبل و پس از برداشت آماده همکاری هستیم.

«هومن فتحی» اضافه کرد: ایران در حوزه های صنایع، روغن، برنج، پشم، گوشت و شیلات نیز برای همکاری با اروگوئه آمادگی دارد.

وی بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت که این موضوع باید به طور رسمیٌ از طریق وزارت امور خارجه پیگیری و اعلام شود.

فتحی یا اشاره به این که در خصوص برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، ۹ سند MOU در دستور کار قرار دارد،تصریح کرد: در زمینه حفظ نباتات هم باید سندی تهیه و امضا شود.

مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در بخش حمل و نقل، شرکت های بنادر و کشتیرانی دارای موافقت نامه ای هستند که باید تعیین و تکلیف شود، تاکید کرد: همکاری های بانکی بسیار با اهمیت و نکته مهم پیشرفت همکاری های اقتصادی بین دو کشور است.

فتحی، کشت فراسرزمینی را از دیگر موضوعات مورد توجه ایران در همکاری های دو کشور عنوان و بر لزوم شناسائی، معرفی و در اختیار قرار دادن مناطقی در اروگوئه برای کشت فرسرزمینی ایران تاکید کرد.

وی در زمینه مسائل تجاری بویژه صادرات محصولات کشاورزی ایران از قبیل میوه ، زعفران، خرما و پسته خواستار ارائه تسهیلات از سوی طرف اروگوئه ای شد.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین ایران و اروگوئه
در این دیدار، لوئیس کاردار سفارت اروگوئه در تهران، گفت: یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین دو کشور در دستور کار است که نقطه نظرات طرف اروگوئه ای به طرف ایرانی اعلام شده و ما منتظر دریافت نظرات طرف ایرانی هستیم.

وی با اشاره به این سفر هیأت بخش خصوصی اروگوئه به ایران در تاریخ هفتم تا نهم فوریه، خواستار احیای همکاری موسسات تحقیقاتی برنج دو کشور شد.

 
 
نظر شما
ادامه