کد خبر: ۳۳۶۴۴


مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در جلسه‌ای که به منظور تاکید بر جنبه های مختلف بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تشدید اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی در کشتارگاههای طیور انجام گرفت، گفت: تاکنون 51 کشور در دنیا درگیر بیماری هستند که باید یادآور شد اصفهان بیشترین تعداد مرغداری کشور را دارد و امروز فضای کاری ما مثل جنگ نظامی است با این تفاوت که دشمن ما ویروس است و همه در تمام زوایا بایستی با دقت کار و نظارت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر موحدی» گفت: از جنبه دیگر اگر کمر صنعت طیور شکسته شود و بیماری رخنه کند، طیوری نخواهد بود و اگر صنعت طیور و کشتارگاه تعطیل شود یعنی من و شما دیگر کاری نخواهیم داشت.

در ادامه رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان با توجه به وضعیت اضطراری و شرایط خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ابتدا به 21 ماده قانون سازمان دامپزشکی اشاره کرد و در ادامه شرح وظایف کلیه ی مسؤلین فنی و ناظرین بهداشتی کشتارگاههای طیور را در 10 بند به تفصیل بیان کرد.

دکتر مرادی درشرح وظایف مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی کشتارگاههای طیور گفت: با توجه به اینکه مسؤل فنی بهداشتی به عنوان نماینده سازمان دامپزشکی کشور در واحد مربوطه بوده و به عنوان تضمین کننده وضعیت بهداشتی واحد و حافظ منافع تولید کننده و تامین بهداشت عمومی عمل می نماید، لذا رعایت کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی توسط نامبرده الزامی است که بار حقوقی دارد و مسئول فنی بهداشتی ملزم به رعایت و اجرای موارد 10 گانه شرح وظایف خواهد بود و ضوابط و دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور و نظارت بر عملکرد این دستور العمل ها توسط اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانها خواهد بود.

دکتر مرادی در ادامه آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه دامپزشکی که مربوط به این حوزه می باشد را به اختصار توضیح داد و یاد آور شد: از امروز هرگونه تخلف هر چند کوچک هم پیگرد قانونی و انضباطی در پی خواهد داشت.

وی همچنین به تشریح کامل روند شست و شو و ضدعفونی قفس و کنترل گواهی حمل مرغ زنده و صدور گواهی حمل اشاره کرد و خواستار دقت نظر در این خصوص شد.

در ادامه جلسه دکتر خامسی پور در تشریح فرمهای توزیعی جهت نمونه گیری گله مشکوک و بدون مجوز حمل توضیحاتی داد و خواستار ارسال گزارش روزانه به شبکه شهرستانها در خصوص شست وشو و ضد عفونی خودروها و قفس ها شد و به نکاتی پیرامون دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی در کشتار ها اشاره کرد.




نظر شما
ادامه