کد خبر: ۳۳۶۵۲
 

 286 قلاده سگ صاحبدار در 20 روستای شهرستان دالاهو علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر سید محمد قاسمی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از معدوم کردن یک قلاده سگ مبتلا به هاری در شهرستان دالاهوخبر داد.

وی اظهار داشت: پس از مشاهده یک قلاده سگ متعلق به یکی از اهالی روستای بانسولاب حاتم از توابع بخش گهواره شهرستان دالاهو با علائم مشکوک به بیماری هاری، این حیوان توسط شبکه دامپزشکی شهرستان معدوم شد.

این مقام مسئول افزود: پس از معدوم کردن، نمونه نخاع حیوان مورد آزمایش قرار گرفته که جواب آزمایش پس از انتقال به موسسه انستیتو پاستور ایران مثبت اعلام شد و لاشه آن به طور بهداشتی دفن گردید.

به گفته دکتر قاسمی، همچنین یک دوره کلاس آموزش آشنایی با بیماری هاری برای اهالی روستای مذکور با همکاری شبکه بهداشت برگزار شد که تعداد 15 نفر در این کلاس شرکت کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری هاری واکسیناسیون سگهای صاحب دار روستاهای موجود در شعاع کانون مذکور توسط این شبکه انجام گرفته که در این عملیات تعداد 286 قلاده سگ در 20 روستا علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی بیماری هاری را یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان عنوان کرد و بیان داشت: هاری یک بیماری بسیار خطرناک و 100درصد کشنده است.

دکتر قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از این بیماری سگ باید یک مرتبه در سال توسط کارشناسان دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه شود.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و صد و هشتاد و شش قداده سگ صاحبدار در شهرستان دالاهو علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

 
 
نظر شما
ادامه