کد خبر: ۳۳۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
با هدف جمع‌آوری و انتشار اندوخته‌های طب سنتی دامپزشکی:
علاقه‌مندان به دانش بومی و سنتی دامپزشکی می‌توانند فرم مربوطه را پس از تکمیل به آدرس vetchtm@gmail.com ارسال نمایند ...
 

حکیم مهر - کارگروه تخصصی دامپزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد با یاری علاقه‌مندان و دوستداران طب سنتی در سراسر کشور اقدام به جمع‌آوری و ثبت این اندوخته‌های با ارزش کرده و پس از بررسی و تدوین در فرصت و زمان مناسب با نام دارنده/ثبت‌کننده دانش اقدام به انتشار آنها کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش بومی و سنتی كه حاصل تجربیات چند هزارساله انسان‌ها و جزء سرمایه‌های با ارزش هر کشوری محسوب می‌شود . قسمت زیادی از این علم به دلیل اینكه شفاهی است در معرض خطر نابودی و فراموشی قرار دارد. این نوع دانش اگر چه از ابزارهای ساده‌تری استفاده می‌کرده اما به همان نسبت دارای مهارت‌ها و فنون پیچیده بوده و به وسیله یك فرهنگ چند هزارساله دائماً پشتیبانی و در محک تجربه تکمیل شده است . درك عظمت و پیچیدگی این روش‌ها ما را كمك می‌کند كه حداقل ادعاها و روش‌ها و باورهای موجود در جامعه را به عنوان فرضیات و گمانه‌های علمی بپذیریم و آنها را یكایك به محك علم نوین بزنیم و در صورت یافتن جنبه‌های علمی و عملی، استفاده کنیم و یا حداقل در حافظه تاریخی كشور آن را ثبت نموده تا در زمان و فرصت مناسب‌تر به تفسیر بهتری از این دارایی‌های علمی-فرهنگی ملی بپردازیم .

کارگروه دامپزشکی ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی قصد دارد با یاری همه علاقه‌مندان و دوستداران طب سنتی در سراسر کشور  اقدام به جمع‌آوری و ثبت این اندوخته‌های با ارزش کند و پس از بررسی و تدوین در فرصت و زمان مناسب با نام خود افراد آنها را انتشار دهد.

علاقه‌مندان به دانش بومی و سنتی دامپزشکی می‌توانند فرم مربوطه را از  اینجا  دریافت نموده و پس از تکمیل به آدرس  vetchtm@gmail.com ارسال کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی مراجعه کنید .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
یه روش سنتی و بومی و چند هزار ساله هست توی دامداری ها به اسم چاقو تراپی که حیوون رو میفرستند کشتارگاه. خیلی خوب جواب داده
یا توی سخت زایی اسب ، براش چای سبز دم کنیم و خیای روش های ارزشمند دیگه.
نظر شما
ادامه