کد خبر: ۳۳۶۷۶
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» تصریح کرد: دستورالعمل‌های تقسیم وظایف در خصوص ایفای وظایف تولیدکنندگان و کارخانجات و متولیان نظارت بهداشتی به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده است ...


حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به شیراز اظهار داشت: افزایش نظارت های بهداشتی در حوزه سلامت کاهش هزینه های اجتماعی و بیمارستانی را دنبال خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به شیراز طرح تضمین کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی را از طرح های مهم سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و بر افزایش کیفی و کمی نظارتهای بهداشتی در حوزه سلامت تاکید کرد.

دکتر مسعود هاشم زاده افزود: تضمین کیفیت و مدیریت فرایند تولید کیفی محصولات لبنی به منظور صادرات به کشور روسیه به سازمان دامپزشکی تفویض شده و تلاش می‌کنیم با نظارت عالی سازمان دامپزشکی کشور و تلاش همکاران در ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، کیفیت بهداشتی محصولات را با استانداردهای جهانی نظارت کنیم و صادرات محصولات لبنی را به خارج از کشور به ویژه کشور روسیه افزایش دهیم.

وی گفت: مسئولیت‌ها و وظایف هر حوزه در پروسه صادرات محصولات لبنی تعریف و مشخص شده که علاوه بر کارخانجات تولیدی محصولات لبنی، کارخانجات تولید خوراک دام و مکمل‌ها و حتی دامداری‌های تحت پوشش، مسئولیت‌های مهم بهداشتی خود را باید ایفا کنند تا محصول نهایی به شکل مطلوب در این زنجیره به مصرف کننده برسد.

معاون سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: دستورالعمل‌های تقسیم وظایف در خصوص ایفای وظایف تولیدکنندگان و کارخانجات و متولیان نظارت بهداشتی به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده و دامپزشکی استان‌ها موظفند ضمن انجام مراحل نظارت های بهداشتی، مراتب را به سازمان دامپزشکی کشور گزارش کنند.

دکتر مسعود هاشم زاده تاکید کرد: امیدواریم با تحقق فرایند تضمین کیفیت تولیدات در سال اقتصاد مقاومتی، علاوه بر ارتقاء شاخص های بهداشتی در محصولات نهایی دامی، شاهد افزایش صادرات و حضور پر رنگ در بازارهای جهانی باشیم.

وی با اشاره به تفویض اختیار تضمین کیفیت بهداشتی محصولات دامی به سازمان دامپزشکی کشور جهت صدور به کشور روسیه، تصریح کرد: در دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی متولی اصلی بهداشت محصولات دامی سازمان دامپزشکی است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در پایان با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان فارس در صنعت دام و طیور و وجود کارخانجات و صنایع فعال در این حوزه اظهار داشت: با تلاش فعالان صنایع تولیدات دامی در فعالیت‌های برون مرزی و موقعیت جغرافیایی استان، فرصتهای دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و استقبال این کشورها از محصولات با ذائقه ایرانی، استان فارس می تواند سهم خوبی را در صادرات محصولات دامی به خارج از کشور ایفا کند.

در ادامه «دکتر حاج اکبری» کارشناس اداره کل نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره با تمایل ذائقه برخی از مصرف کنندگان از محصولات سنتی لبنیاتی گفت: دغدغه اصلی ما سلامت مردم است و اگر در تولید و عرضه محصولات به شکل سنتی، کیفیت بهداشتی محصولات مورد توجه قرار گیرد، شاید باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان شود.





نظر شما
ادامه